    Subject: Re: Powalanie twarzami na ziemię
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 15 Aug 2021 14:18:47 +0200

    W dniu 2021-08-15 o 00:45, Animka pisze:
> [...]
    y-wyciagneli-kobiete-z-autobusu-przydusili-do-ziemi-
    i-skuli-wideo/984l0d6,79cfc278

    > Bardzo Twojej córce współczuję. Może pies wyczuł, ze ona się go boi?
    > Do mnie wszystkie psy się garną i mam z nimi jakiś dobry kontakt
    > wzrokowy.
    > Kobieta źle zrobiła, ale to nie powód , żeby ją tak straż miejska
    > potraktowała. To bandyci, nie ludzie. Powinni za ten czyn wylądować w
    > więzieniu.

    To napisz w jaki sposób mieli nakłonić kobietę, która bezczelnie
    lekceważyła sobie prawo i nie chciała się podporządkować? Mieli ją
    prosić, błagać, a może zaproponować w zamian łapówkę, albo też wyprosić
    z autobusu innych pasażeró?

    Nie chciała wykonać polecenia zakładając psu kaganiec, nie chciała
    opuścić wraz z psem autobusu, zaczęła się wymądrzać i dyskutować to
    użyli przymusu do czego mieli prawo. Wyciągnęli ją z autobusu, a skoro
    stawiała opór i szarpała się z mundurowymi to ją obezwładnili i skuli
    kajdankami. Nie było tu żadnego przekroczenia uprawnień ze strony
    strażników. Pisanie o nich bandyci czy też pisanie, że powinni wylądować
    w więzieniu świadczy tylko o niewiedzy do czego są uprawnione służby
    porządkowe, braku wyobraźni i przyzwalaniu do łamania prawa.

    Osobiście właśnie takich reakcji od nich oczekuję, a nie codziennego
    biegania pomiędzy samochodami i pozostawiania mandatów za wycieraczkami.

> [...]
    > swojemu małemu puchatemu białemu pieskowi (podobnemu do psa Kory)
    > kaganiec. Pies był grzeczny i widocznie wiedział, że musi mieć
    > założony kaganiec.
    > Ktoregoś dnia wsiadam do autobusu i sie bardzo przestraszyłam, bo
    > jakiś pies donośnym głosem zaczął szczekać.Patrzę, a duży pies bez
    > kagańca leży pod siedzeniem. Widocznie czuł się jak w
    > budzie.Zdenerwowałam się, ale mówię do tego pieska: piesku, bardzo
    > mnie przestraszyłeś, aż mi się słabo zrobiło. Potem już nie szczekał,
    > jak ktoś do autobusu wchodził, ale chłopak z dziewczyną go

    Co to znaczy "kontrolowali"? Reakcja psa potrafi być tak szybka i
    spontaniczna, że nawet żadne z nich nie zdążyłoby zareagować. Weź pod
    uwagę, że środki komunikacji miejskiej wywołują w zwierzętach ogromny
    stres. Duża ilość ludzi, duża ilość bodźców, przeróżnych zapachów,
    warkot silnika, który pies może odbierać jako dźwięk agresji, a przy tym
    przemieszczanie się i zaburzenia równowagi, błędnik szaleje, a pies
    widzi tylko nogi ludzi i ruch tych nóg może też zinterpretować jako
    agresję, zwłaszcza jak ludzie nie zauważą psa i nadepną na łapę.

    Chcesz się dowiedzieć co przeżywa pies to wejdź do autobusu na czworaka
    i spróbuj kontynuować jazdę tym autobusem nie mając w zasięgu wzroku
    zewnętrznych punktów odniesienia, które korygują pracę błędnika.

    Pies to pies. Nie wiadomo, kiedy mu odwali, zwłaszcza w takich warunkach
    w transporcie miejskim. Nawet jak ogólnie jest bardzo łagodny.

    Kiedyś robiłem pewną robotę u jednej rodziny. Mieli psa, który był
    agresywny w stosunku do gości. Ponieważ miałem kilka psów i trochę wiem
    na temat psychologii psów to nie pozwoliłem mu się zdominować. W trakcie
    posiłku, doskoczył do stołu i mi wyrwał z ręki kawałek kurczaka, którego
    jadłem. Kolejną próbę wyrwania z mojej ręki posiłku udaremniłem
    dokładnie w taki sam sposób jak to robią dominujące psy, czyli kładąc
    rękę na jego karku i przyduszając go do ziemi. Od tego momentu już się
    nie odważył podejść do mnie na odległość bliższą jak 2-3m. Jego
    właścicielka próbowała go odciągnąć ode mnie to ją pogryzł. Niestety w
    domu pies był dominującym samcem alfa, ponad wszystkimi członkami
    rodziny. W trakcie domowych posiłków był karmiony przy stole, a do tego
    nauczył się, że jak pojawia się ktoś obcy w domu, kogo obszczekiwał to
    pies wymuszał od domowników brania na ręce, dzięki temu był większy i
    odważniejszy.