    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poświdczenie nieprawdy, wyłudzenie?
    Date: Sun, 5 Oct 2003 21:04:38 +0200

    A, nie doczytałem, że oni nie zwrócili pieniędzy. No to wysyłasz im pismo,
    że kompensujesz należności - co jak odnoszę wrażenie. Na ich pismo -
    wezwanie odpowiadasz pismem, że faktury uregulowałeś poprzez kompensatę
    należności, oczywiście naliczając odsetki ustawowe od nadpłaty.
    Ewentualnie osobiście fatygujesz się do dyrektora i mu to łopatologicznie
    wykładasz. Jeśli i to nie pomoże i ponownie przyślą Ci głupie pismo, to
    faktycznie warto zastanowić się, czy takie straszenie nie podpadnie pod
    artykuł karny. Ale nie mam chwilowo pomysłu pod jaki. Ewentualnie może
    dałoby się naciągnąć art. 190 lub 191 kk, jakby pokombinował.

    Przy okazji, to krótko, jak powinieneś policzyć te odsetki ustawowe. Otóż
    oni Ci powinni przysłać faktury korygujące za każdy kolejny miesiąc, za
    który pobrali za wysoką opłatę. Ty zaś żądasz różnicy wraz z odsetkami od
    dnia zapłaty przez Ciebie zawyżonej faktury.

    Jeśli jednak upierasz się przy zainteresowaniu organów ścigania tym
    procederem, to ja bym spróbował następującego sposobu. Składasz
    zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z art. 304 kk. Uzasadniasz, że
    prąd Ci był niezbędny do życia, co raczej problemem nie powinno być. I że
    ugiąłeś się przed naciskiem elektrowni i dla tego zawarłeś z nimi umowę
    płacąc wyższe, niż to wynikało z taryfy opłaty. Dowodem na to, że były
    wyższe jest ich uznanie Twojej racji. Tylko, że oni nie chcą Ci zwrócić
    nadpłaty - tu by pasowało kilka wezwań do zapłaty z potwierdzeniem
    doręczenia. Powinno chwycić. Jak prokuratura odmówi wszczęcia, a odmówi
    prawie na pewno, to się zażal. wówczas powinno zaskoczyć.