    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poświadczenie nieprawdy - kredyt hipoteczny
    Date: Mon, 5 Oct 2009 21:48:45 +0200

    On Wed, 30 Sep 2009, Night wrote:

    > Proszę o informację jaka kara grozi mi za taki "występe"

    Wszyscy skupili się na jednym kryterium - faktycznej kary.
    W myśl słusznej zasady zresztą, "grupowicz otrzymuje odpowiedź
    na pytanie które zadał, a nie o którym myślał" :D

    Tak z przezorności spytam - czy w roli "kary" bierzesz pod
    uwagę scenariusz pt. "wypowiedzenie kredytu"?
    A ściślej: czy przypadkiem ten kredyt nie jest zabezpieczony
    hipoteką na kupowanym mieszkaniu? :)
    O ile pamiętam "z prasy", była to tak z dwa lata temu ulubiona
    praktyka wobec przedsiębiorców: pozwolić żeby spłacił 3/4 kredytu,
    a na deser łupnąć wypowiedzeniem... nieruchomośc kupuje się
    później na licytacji u komornika ;)
    Trzeba pamiętać o drobiazgu: jak bank zechce kogoś "rozwalcować"
    właśnie w ten sposób, to założenie iż nie ma on wystarczającego
    majatku jest *na ogół* słuszne.
    Ponieważ nieruchomość jest zastawiona, innego kredytu (dłużnik)
    nie dostanie.
    Prawdą jest, ze w przypadku mieszkania pewien problem stanowi
    fakt "zamieszkiwania" i praktyki w tym zakresie nie znam, ale
    owe artykuły pewne wątpliwości we mnie posiały.

    > paść ofiarą tzw. audytu wewnętrznego

    O, dobre określenie (o tej ofierze).

    > Może ktoś przerabiał taki temat i też załapał się na "sprawdzenie"

    Nijak, unikam kredytów :D

    pzdr, Gotfryd