  • 1. Data: 2008-01-29 12:55:32
    Temat: Postepowanie spadkowe.
    Od: "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl>

    Witam,

    musze przeprowadzic postepowanie spadkow po zmarlym ojcu.
    Spadkobiercy to mama brat i ja.
    Do podzialu jest dom i wspolne konto mamy i taty.
    Wiem, ze musze zlozyc stosowny wniosek do Sadu rejonowego - Wydz Cywilny.
    Ale jaki to jest stosowny wniosek, co powinien zawierac?

  • 2. Data: 2008-01-29 16:04:22
    Temat: Re: Postepowanie spadkowe.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl> napisał w wiadomości

    Było już kilka razy pytane i spokojnie powinieneś to choćby przez Google
    znaleźć. Wniosek zawiera spadkobierców. Do wniosku dołącza się oryginały
    odpisu aktu ślubu mamy oraz twojego i brata aktu urodzenia. Nie pisze się,
    jak się zamierza dzielić. Po sądownym nabyciu spadku płacicie podatek i u
    notariusza (bo jest dom) dokonujecie podziału. Tu już nawet wzory były
    podawane.

  • 3. Data: 2008-01-29 16:16:08
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik pisze:
    > Było już kilka razy pytane i spokojnie powinieneś to choćby przez Google
    > znaleźć. Wniosek zawiera spadkobierców. Do wniosku dołącza się oryginały
    > odpisu aktu ślubu mamy oraz twojego i brata aktu urodzenia.

    jeszcze (a raczej przede wszystkim) akt zgonu

    KG

  • 4. Data: 2008-01-30 19:22:56
    Od: "Jan W." <janwojx@@USUN@..@TO@wp.pl>

    > Po sądownym nabyciu spadku płacicie podatek i u
    > notariusza (bo jest dom)

    Słyszałem gdzieś, że najblizsza rodzina dziedziczy bez podatku.
    Przesłyszałem się?

  • 5. Data: 2008-01-30 22:45:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jan W." <janwojx@@USUN@..@TO@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Słyszałem gdzieś, że najblizsza rodzina dziedziczy bez podatku.
    > Przesłyszałem się?
    Co nie zmienia faktu, że np. u notariusza bez zaświadczenia o tym, że
    należny podatek został uiszczony, względnie, że spadek ten został zwolniony
    od opodatkowania, wydawanego przez US, nic nie załatwią i niczym się nie
    podzielą, a już na pewnie nie domem. :)

  • 6. Data: 2008-01-30 23:09:42
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

> [...]
    > Wiem, ze musze zlozyc stosowny wniosek do Sadu rejonowego - Wydz Cywilny.
    > Ale jaki to jest stosowny wniosek, co powinien zawierac?

    Prosisz sąd o stwierdzenie nabycia spadku po zmarłym xxxxx.
    Piszesz kto dziedziczy po zmarłym - wymieniasz wszystkich spadkobierców,
    możesz jednocześnie oświadczyć że nie ma innych spadkobierców -
    przysposobionych dzieci,
    dzieci nieślubnych, poprzednich żon zmarłego itd. że nie pozostał testament.
    Jako dowód
    dołączasz metryczki ślubu , odpisy aktów urodzin, odpis aktu śmierci.

    Podpisujesz kto jest wnioskodawcą - ty.

    Wnosisz opłatę sądową a nie skarbową

    Czekasz na termin (wnioskodawca musi sie stawić)

    Czekasz na uprawomocnienie sie decyzji

    Idziesz szybko 30dni do US złożyć deklaracje - i dowiadujesz sie że jeszcze
    musisz donieść to i owo

    odbierasz z US papier i jesteś w domu

    jest właśnie połowa 2009 i ładne lato....:)

    zbyszek

  • 7. Data: 2008-01-31 04:46:51
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > zwolniony od opodatkowania, wydawanego przez US, nic nie załatwią i
    > niczym się nie podzielą, a już na pewnie nie domem. :)

    to podzielą się w sądzie

    KG

  • 8. Data: 2008-01-31 14:38:52
    Od: "Piotr" <pjj1"usun_to"@polbox.pl>

> [...]

    > musisz donieść to i owo
    >
    > odbierasz z US papier i jesteś w domu
    >
    > jest właśnie połowa 2009 i ładne lato....:)

    Dzieki. Jasna wypowiedz.
    Ale, w ktorym momencie robi sie podzial spadku.
    Bo rozumiem, ze opisales na razie jak sie uzyskuje prawo do spadku.

    Piotr

  • 9. Data: 2008-01-31 16:28:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > to podzielą się w sądzie

    Sąd ma tą przewagę, że może zasądzić cokolwiek i nie musi się przejmować
    ustawowym obowiązkiem spawdzania, czy danina na rzecz państwa została
    odprowadzona. No chyna, że sąd wieczystoksięgowy odmówi wpisu do Kw, bez w/w
    zaświadczenia.
    BTW. Jaka jest opłata sądowa przy przedstawieniu uzgodnionego przez
    strony planu podziału spadku? Stała, procentowo od wartości?

  • 10. Data: 2008-01-31 17:29:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > No chyna, że sąd wieczystoksięgowy odmówi
    > wpisu do Kw, bez w/w zaświadczenia.

    na jakiej podstawie?

    > BTW. Jaka jest opłata sądowa przy przedstawieniu uzgodnionego przez
    > strony planu podziału spadku? Stała, procentowo od wartości?

    przy wszystkich działowych teraz jest stała

    KG