    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Postepowania nakazowe a uproszczone upominawcze
    Date: Tue, 22 Jan 2008 16:05:08 +0100

    diok pisze:

    > Czy ktoś mi może powiedzieć jak to zorbiła tamta firma, że ten sam sąd w
    > takiej samej sprawie z tymi samymi dowodami (tamtej firmie dałem tylko
    > fakturę) wydał inne decyzję?

    Czy obie faktury były podpisane? Bo jeśli ta druga nie była podpisana
    przez dłużnika, to rzeczywiście nie zachodzą przesłanki 485. Wielu
    przedsiębiorców popełnia w tej chwili ten błąd, sugerując się brakiem
    wymogu podpisu w prawie podatkowym. Tymczasem art 485 kpc jednak tego
    podpisu wymaga i należy żądać podpisu dłużnika na fakturze, przy
    płatnościach odroczonych.

    > Co dla mnie (pozywającego) oznacza, postępowanie uproszczone -
    > upominawcze? Czy będę musiał się stawić na rozprawie? Jakieś inne kłopoty?

    Inny sposób zaskarżania nakazu, inne skutki nakazu, inne zaskarżenia
    nakazu, inny przebieg płatności kosztów

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: rumpel.roman www.ip.biz.pl