  • Date: Sat, 15 Oct 2005 15:01:26 +0200
    From: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Posiedzenie niejawne a prawa strony do uczestnictwa

    Dnia 14/10/2005 18:41, J.A. wrote :

    > Drugi przykład jest ciągle aktualny:
    >
    > Człowiek otrzymuje z WSA decyzję o umorzeniu wniesionej przez
    > niego sprawy na niejawnym posiedzeniu, chociaż nie poinformowano
    > go ani o zgromadzonych dowodach, ani o tym, że posiedzenie w
    > sprawie się ma odbyć, itd.
    > W sumie nie wiedział nic, a decyzję o umorzeniu sąd podjął ponad
    > jego głową, nie pytając go wcześniej nawet o "ostatnie słowo"
    > przed wydaniem decyzji.
    >
    > Nie wiem czy tak być powinno, dlatego pytam.

    Przede wszystkim postępowanie przed WSA reguluje ustawa o postępowaniu
    przed sądami administracyjnymi a nie przed kpa. Umorzenie postępowania
    może nastąpić na posiedzeniu niejawnym -- art. 131 i art. 161 § 2 uppsa.
    Prawa strony oczywiście nie są naruszone, ponieważ stronie przysługuje
    prawo przejrzenia akt (art. 10 uppsa) -- czyli zapoznania się ze
    zgromadzonymi dowodami
    oraz złożenia skargi kasacyjnej. Wreszcie podstawy umorzenia
    postępowania są zwykle oczywiste (art. 161 § 1 uppsa, art. 125 § 1 pkt 3
    uppsa), więc nie ma powodu aby robić z umorzenia postępowania
    specjalnych ceregieli.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed