  • 1. Data: 2002-08-22 13:24:50
    Temat: Porozumienie stron
    Od: "JaDaReK" <d...@p...onet.pl>

    Witam!

    Jezeli zwalniam pracownika na zasadzie porozumienia stron, i nie chce zeby
    juz przychodzil do pracy to place mu za te trzy miesiace( ma prawo do
    trzymiesiecznego wypowiedzenia)) + odprawa w wysokosci 2 miesziecznych
    poborow, czy tylko za te trzy miesiace?

    Pozdrawiam
    JaDaReK

  • 2. Data: 2002-08-22 13:50:56
    Temat: Re: Porozumienie stron
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik JaDaReK <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ak2ole$7qn$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > juz przychodzil do pracy to place mu za te trzy miesiace( ma prawo do
    > trzymiesiecznego wypowiedzenia)) + odprawa w wysokosci 2 miesziecznych

    ZTCW przy porozumieniu stron odprawy nie ma.

    Alek

  • 3. Data: 2002-08-22 14:57:06
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <ak2ole$7qn$1@news.tpi.pl>, d...@p...onet.pl says...
> [...]
    > juz przychodzil do pracy to place mu za te trzy miesiace( ma prawo do
    > trzymiesiecznego wypowiedzenia)) + odprawa w wysokosci 2 miesziecznych

    Jezeli nie chcesz zeby przychodzil do pracy to okreslasz jako chwile
    rozwiazania stosunku pracy dzien zawarcia porozumienia i od dnia
    nastepnego pracownik juz nie pracuje. Zadna odprawa ani okres
    wypowiedzenia nie przysluguje, bo to nie wypowiedzenie, ani zwolnienie
    tylko zgodna wola stron zakonczenia stosunku pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 4. Data: 2002-08-22 15:43:02
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    > ZTCW przy porozumieniu stron odprawy nie ma.
    >
    > Alek

    pozwolę się z tym nie zgodzić.
    Rozwiązując stosunek pracy na zasadzie porozumienia
    strony ustalają dokładną datę rozwiazania umowy.
    A zatem nie może być mowy o świadczeniu pieniężnym
    tak jak przy wypowiedzeniu.

    Można natomiast ustalić, że stosunek pracy ustaje z dniem ...[?]
    ale pod warunkiem ... np. jednorazowej wypłaty odprawy,
    lub dalszego opłacania przez pracodawcę ubezpieczenia
    społecznego przez...6 m-cy, albo opłacania przez czas [...?]
    czesnego dla dziecka pracownika ... etc.etc.
    jednym słowem wszystko to .. co strony ustalą w porozumieniu.

  • 5. Data: 2002-08-22 19:56:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 22 Aug 2002 16:57:06 +0200, Daniel <d...@h...pl>
    zakodował:

    >Jezeli nie chcesz zeby przychodzil do pracy to okreslasz jako chwile
    >rozwiazania stosunku pracy dzien zawarcia porozumienia i od dnia
    >nastepnego pracownik juz nie pracuje.

    Pod warunkiem, że pracownik się pod tym podpisze.

    > Zadna odprawa ani okres
    >wypowiedzenia nie przysluguje, bo to nie wypowiedzenie, ani zwolnienie
    >tylko zgodna wola stron zakonczenia stosunku pracy.

    Okrez wypowiedzenia może być tylko przy wypowiedzeniu (jak sama nazwa
    wskazuje).
    Co do odprawy przeczytaj ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania
    umów o pracę (zwóć uwagę na art. 11) i dopiero zabieraj głos.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-08-22 19:56:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 22 Aug 2002 15:24:50 +0200, "JaDaReK"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

> [...]
    >juz przychodzil do pracy to place mu za te trzy miesiace( ma prawo do
    >trzymiesiecznego wypowiedzenia)) + odprawa w wysokosci 2 miesziecznych

    Za porozumieniem, to zwalniasz z datą jaką ustalicie (nie ma okresu
    wypowiedzenia). Jeżeli przyczyna jest ekonomiczna, to niezależnie od
    tego, czy umowę wypowiedziałeś, czy było to porozuminie stron odprawa
    się należy (art. 11 Ustawy o szczególnych zasadach rozwiązywania umów
    o pracę)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-08-22 23:13:17
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <0...@4...com>, x...@c...sz
    says...

    > Pod warunkiem, że pracownik się pod tym podpisze.

    Skoro to "porozumienie stron" to jak sobie go wyobrazasz jako
    jednostronne oświadczenie woli? chyba oczywiste ze pracownik musi zlozyc
    swoj podpis a tym samym wyrazic wole zawarcia porozumienia. Bez jego
    oswiadczenia woli w ogole nie ma porozumienia STRON

    > Okrez wypowiedzenia może być tylko przy wypowiedzeniu (jak sama nazwa
    > wskazuje).

    Czy widzisz abym wyzej napisal cos innego? Wyglada jak bys negowal a
    potwierdzasz.

    > Co do odprawy przeczytaj ustawę o szczególnych zasadach rozwiązywania
    > umów o pracę

    domyslam sie ze chodzi ci o ustawe o szczególnych zasadach rozwiązywania
    z pracownikami stosunków pracy z przyczyn dotyczących zakładu pracy

    > (zwóć uwagę na art. 11)

    Czy zauwazyles aby w opisanym stanie faktycznym "JaDaRek" wspominal cos o
    przyczynach stanowiacych przeslanki stosowania przepisow powolanej
    ustawy? Z tresci postu wynika ze JaDarek chce rozwiazac stosunek pracy z
    pracownikiem za zgoda obu stron a zwrot "zwolnic" zostal najwyrazniej
    uzyty niefortunnie. Skoro nie wspomina o przyczynach okreslonych we
    wspomnianej ustawie to dlaczego domniemywasz ich istnienie?

    > i dopiero zabieraj głos.

    proponuje najpierw uwaznie poczytac tresc posta i odpowiedzi do niego,
    precyzyjnie sie wyrazac i dopiero pouczac innych!

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 8. Data: 2002-08-23 00:47:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 23 Aug 2002 01:13:17 +0200, Daniel <d...@h...pl>
    zakodował:

    >Czy zauwazyles aby w opisanym stanie faktycznym "JaDaRek" wspominal cos o
    >przyczynach stanowiacych przeslanki stosowania przepisow powolanej
    >ustawy?

    Gdyby nie chodziło o przyczyny ekonomiczne, to w ogóle nie ma mowy o
    odprawie. Stąd domniemywałem, że skoro JaDaRek pyta o odprawę, to
    przyczyny są ekonomiczne.

    W tym stwiedzeniu odnosiłem się do Twojego stwierdzenia:

    "Zadna odprawa ani okres wypowiedzenia nie przysluguje, bo to nie
    wypowiedzenie, ani zwolnienie tylko zgodna wola stron zakonczenia
    stosunku pracy."

    Czyli twierdzisz, że odprawa nie przysługuje nie przez przyczynę
    rozwiązania umowy (bo jak napisałem, jeżeli nie jest to likwidacja
    stanowiska, to niezależnie od trybu odprawa się nie należy) lecz ze
    względu na tryb rozwiązania. I tu się mylisz. Niezależnie od trybu
    rozwiązania, jeżeli przyczyną jest likwiadacja stanowiska odprawa się
    należy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-08-23 04:14:31
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article <k...@4...com>, x...@c...sz
    says...

> [...]
    > rozwiązania umowy (bo jak napisałem, jeżeli nie jest to likwidacja
    > stanowiska, to niezależnie od trybu odprawa się nie należy) lecz ze

    Nie tak twierdze. Uwazam ze pytanie zostalo sformulowane niefortunnie i
    zawiera wiele niescislosci ale nie mozna przyjac aby autorowi chodzilo o
    przyczyny okreslone w ustawie.

    > I tu się mylisz. Niezależnie od trybu
    > rozwiązania, jeżeli przyczyną jest likwiadacja stanowiska odprawa się
    > należy.

    Nie myle sie, bo sie z tym zgadzam.
    --
    Pozdrawiam,
    Daniel

  • 10. Data: 2002-08-23 10:19:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 23 Aug 2002 06:14:31 +0200, Daniel <d...@h...pl>
    zakodował:

    >Nie tak twierdze.

    "Zadna odprawa [...] nie przysluguje, _bo_ to nie wypowiedzenie"

    EOT

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775