  • Data: 2005-12-06 07:58:14
    Temat: Re: Poradźcie co robić z Energetyką.
    Od: Bertold <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 5 gru o godzinie 14:11, na pl.soc.prawo, tarcamion napisał(a):

    > Od 3 lat jestem właścicielem działki. Przez działkę biegnie sieć
    > energetyczna (łacznie ze słupami) wysokiego napięcia.

    To są słupy wysokiego napięcia?
    Jesteś pewien? Może średniego napięcia?

    > Czy mogę zmusić Elektrownię do płacenia za zajmowany teren?

    A dlaczego elektrownię? Równie dobrze możesz chcieć zmusić piekarza do
    płacenia myta? ;)
    Elektrownia *wytwarza* tylko energię elektryczną. Polskie Sieci
    Energetyczne - 'transportują' ta energię do poszczególnych zakładów
    elektroenergetycznych - a te ostatnie sprzedają ta energie odbiorcom.

    > Są jakieś prawne podstawy do żądania pieniędzy, zmuszenia do dzierżawy terenu itp?

    Tak - kodeks cywilny.

    > Czy jest w ogóle ruszać tę sprawę?

    Przecież o to musisz zapytać sam siebie - czy zależy Ci na swojej
    nieruchomości.

    temat wielokrotnie wałkowany - ot choćby tutaj:
    http://tiny.pl/xfwk

    --
    Bertold