    From: "Rymasz" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy!!! Wypadek - czyja wina???
    Date: Sat, 25 Dec 2004 21:13:20 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@bumelant.toya.net.pl

    "Leszek" <l...@p...fm> wrote in message
    news:cqkc1l$9ti$1@opal.icpnet.pl...
    >> I jak rozumiem art.25 reguluje wszystko
    >
    > Reguluje sprawę pierwszeństwa.

    A skrecajac w lewo, z pasa skretu w lewo, majac swiatlo zielone
    okreslajace, ze skret jest bezkolizyjny - jak w auto trafi koles co wjechal
    na czerwonym, to winien jestem ja, bo nie ustapilem pierwszenstwa
    przejazdu pojazdowi nadjezdzajacemu, poruszajacemu sie na wprost?

    Sa chyba przepisy regulujace konkretniejsze przypadki niz tylko to co w
    art.25.
    Jak dla mnie jest to wlasnie to, ze zabroniony jest wjazd na ta "wysepke".
    Co najwyzej autor posta jest winny bo nie zachowal szczegolnej ostroznosci
    i nie zastosowal zasady ograniczonego zaufania (aczkolwiek jak dla mnie
    jest to wynaturzenie -> zasada nieograniczonego braku zaufania ;))
    Ale to tylko takie moje wyobrazenia jak to powinno wygladac.
    Tak czy siak nie zgodzilbym sie z ustaleniami policji, ze wine ponosi
    kierowca alfy. Chociazby dlatego, ze kierowca opla nie zachowal tego
    samego w stosunku do kierowcy alfy.

    Zatem co ma wieksza wage (bo reszta sie znosi):
    - nieustapienie pierwszenstwa pojazdowi, ktorego nie mialo byc prawa
    - czy przejazd przez miejsce w ktorym ruch jest zabroniony?

    Ze jeden i drugi sa winni to moge sie ostatecznie zgodzic ;) aczkolwiek
    uwazam za chore obwiniac kierujacego alfa, a w pelni to juz w ogole :|

    > Tak. Uważać.

    Jak bedzie uwazal tak, zeby przewidziec wszystko co tylko inni moga
    odwalic, to moim zdaniem bedzie jechal w sposob utrudniajacy ruch
    innym pojazdom, co przeciez tez jest zabronione :)

    Pozdrawiam,
    Rymasz