    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy! Sasiad rozkopal mi droge!
    Date: Mon, 26 Apr 2004 21:21:00 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc99.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "bosz" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:c6itna$kdd$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Pytanie, czy ta droga, to rzeczywiscie droga w rozumieniu ustawy.
    >
    > Z listu wynika, ze jest to dzialka bedaca wspolwlasnoscia,
    > sluząca za dojazd do dwoch innych dzialek..
    > nie wiem, czy to pdpada pod ustawe o drogach,
    > a w szczegolnosci czy jest to obiekt budowlany.

    Ale ja nie rządam zezwolenia na budowę tej drogi, tylko na budowę
    przepustu. Po za tym droga, to droga. Dokąd jest drogą, to jej zastawiać
    nie można. I to jest bez względu na kwestie włąsnościowe. Tu i ówdzie
    okazuje sie co jakiś czas, że jakaś tam droga przez przypadek przebiega po
    czyimś prywatnym gruncie. Przyczyn jest tego wieel, jak choćby zaszłości
    poprzedniego systemu, który własność prywatną traktował nie zawsze z
    należytą starannością. Ale to wcale nie oznacza, ze właściciel rzeczonego
    terenu może sobie rowy w drogach kopać.

    Problem ten wałkowaliśmy kilka miesięcy temu w zwiazku z mało widocznym
    słupkiem na podwórzu jednej z firm, o który rozbił samochód inicjujący
    wątek. Podwórko jeszcze mniej jest drogą. Ale i w tym wypadku żadnych
    pułapek zastawiać nie wolno. A co dopiera na wspólnej drodze. A jak ktoś
    obcy jadąc tą drogą rowu nie zauważy i urwie zawieszenie? Przecież drogą
    taką nie jeżdżą tylko miejscowi.