    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pomocy! Sasiad rozkopal mi droge!
    Date: Mon, 26 Apr 2004 14:11:28 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Jarek" <jdrewnik@[snip]o2.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Po pierwsze pogadać z sąsiadem, bo wrogów należy sobie szukać daleko, a
    > nie pod bokiem.

    To ABSOLUTNIE na poczatku.. bez tego ani rusz..

    > Jak nie pomoże i utracisz wszelką nadzieję, to:
    >
    > 1. Powiadomić Policję, bo kopanie dziur w drogach, to wykroczenie z art.
    > 84 kw (bo pewnie nie oznaczył przeszkody) i 91 kw.

    Pytanie, czy ta droga, to rzeczywiscie droga w rozumieniu ustawy.

    Z listu wynika, ze jest to dzialka bedaca wspolwlasnoscia,
    sluząca za dojazd do dwoch innych dzialek..
    nie wiem, czy to pdpada pod ustawe o drogach,
    a w szczegolnosci czy jest to obiekt budowlany.

    > 2. Powiadomić Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, że sąsiad bez
    > stosownego planu i pozwolenia wykonał obiekt drogowy wymagający
    > zezwolenia, co stanowi przestępstwo.

    Zalozmy jednak, ze sasiad przekopal dzialke, bo mu sie zbierala woda
    Dzoalka jest wsolwlasnoscia ijak zwykle w takim przypadku sa z tym
    wczesniej lub pozniej klopoty.

    Ja bym radzil jednak polozyc jeszcze wiekszy nacisk na to, ze
    jest to wspolna dzilaka....Moze porozmawiac z sasiadem, ze jak bedzie pan
    ten row zasypywal a sasiad odkopywal, to bedzie drozej
    niz doprowadzenie dzialki do stanu poprzedniego ?

    A przeciez rozporzadzil wspolwlasnoscia w ten sposob,
    ze uniemozliwil Panu dojazd szambiarka...

    > Zakładam, ze sąsiad zapoznany z powyższym podejmie jednak sam z własnej
    > woli środki zaradcze, by dziurę uczynić przejezdną. Bo po co Ci kłopot.

    No wlasnie...

    Pozdrowienia

    Boguslaw