  • Data: 2002-11-29 13:26:02
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawd?!!!!!
    Od: "B.RItterman" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur R. Czechowski" <a...@s...invalid> napisał w
    wiadomości news:as7du0$hho$1@eufemia.signoff.com.pl...

    > Czy opublikowanie treści listu przez _adresata_ jest naruszeniem
    > tajemnicy korespondencji, czy nie?

    Zalezy od konkretnego przypadku.
    Zobacz art. 23 kc.
    Pierwsze primo.

    Lepiej mówic o rozpowszechnianiu niż o publikacji. Publikacja łaczy sie z
    powstaniem materialnego egzemplarza. Oczywiscie, wiem, wiem slyszalem
    terminy "elektroniczna publikacja" i nawet jeden czlowiek z UW - chcial mnie
    kiedys przekonac,ze takie cos istnije, powstaja kopie na serwerze.
    Ale to bluznierstwo, w pikle bedzie sie smazyć za takie bluznierstwo przeciw
    art. 6 pr. aut.

    Drugie primo.
    Nie zawsze rozpowszechnianie korespondencji stanowi naruszenia ustawy.
    Do naruszenia prawa osobistego dochodzi poprzez bezprawne naruszenie dobra
    osobistego.
    Ergo jezeli dasz mi w pysk to naruszysz moje dobro osobiste w postaci mojej
    facjaty (nietyklnosci cielsnej,zdrowi itp)
    Nie zawsze bedzie to stanowic naruszenie prawa osobistego. Naruszenie takie
    musi byc bezprawne. Zatem jezeli dasz mi w pysk na ringu bokserskim -
    wczesniej zgodzilem sie na to - to bezprawnisc działałnie zaostanie uchylona
    przez zgode uprawnionego. Podobnie jezeli bedziesz działał jako policjant w
    granicach ustawy.
    Z tajemnica korespondecji jest tak samo. Tylko bezprawne ujawninie
    korespondencji stanowi naruszenei prawa osobistego ( tajemnicy
    korespondencji)
    Jezeli ujawniasz korespondence za zgoda uprawnionego to wszystko jest OK.
    Wiec jednoznacznie nie da sie odpowiedziec na takie pytanie. Dodam tylko,ze
    bezprawnosc dziłania w tym przypadku domniemuje sie. Zatem ten co ujawnił
    musi wykazac,ze jego dziłanie nie jest bezprawne( mial zgode uprawnionego,
    dziłał w granicach upowaznienia ustawowego, wskazywał na to interes
    spoleczny).

    RT
    office 28 @ wp.pl

    PS
    Moim zdaniem POSLAM jest OK.
    Musialem zmienic adres podawany w naglowku ( teraz to jkis falszywy)
    Pewnego jakis głab niekrzesany przyslal mi reklame super porno ofert na CD,
    potem jakis dostep do kamery w WC i kikla innych ofert na mile spedzenie
    wolnego czasu. SPAm zawierał info,ze moj adres przejeto z grupy dyskusyjnej.
    ( i informowal mnie ze to jest absolutnie zgodne z prawem)