  • Data: 2002-11-29 10:01:36
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawd?!!!!!
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@s...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W pierwszej chwili trochę zgłupiałem, po czym sobie przypomaniałem, że wątek
    przecież też jest na pl.soc.prawo.

    Trochę w odwrotnej kolejności.

    In pl.news.mordplik B.RItterman <b...@w...pl> wrote:
    > zgadzam sie , bo takiej ustawy nie ma. A jak nie ma to nie mozna naruszyc
    No tak, iście prawnicza precyzja :) Wyjaśnienie zapamiętam.

    > Naruszenie praw autorskich przez publikacje listu jest niezalezne od winy i
    > od ewentualnych korzysci.
    > Ponadto podchodzi to pod tajemnice korespondencji z art 23 , 24 kc.
    > Ponadto katalog jest otwarty
    > List papierowy rozni sie od elektronicznego. Tylko papier podchodzi pod
    > tajemnice korespondencji.
    > Natomaist elektron to tajemnica komunikacji, choc wszystko z tego samego
    > art. 23 kc. - to tylko przykladowy katalog d?br osobistych.
    I jedno konkretne pytanie, aby sytuacja była jasna:

    Czy opublikowanie treści listu przez _adresata_ jest naruszeniem
    tajemnicy korespondencji, czy nie?

    Pozdrawiam
    Artur <arturcz at hell dot pl>