  • 1. Data: 2005-03-11 02:04:02
    Temat: Polskie prawo korporacyjne?
    Od: marek jedlinski <m...@p...com>

    Zielony jeszcze jestem, z góry przepraszam.

    Szukałem w FAQ i troche szukalem po omacku, ale nie wiem jak sie nazywa to,
    czego szukam. Gdzie w sieci znajdę polskie ustawy (prawo unijne tez by sie
    przydalo) dotyczące powolywania korporacji, nadawania osobowosci prawnej i
    wynikających z niej konsekwencji, praw akcjonariuszy, obowiązków zarządu
    względem akcjonariuszy i podobnych zagadnień? Szczególnie interesuje mnie
    porównanie polskiego ustawodawstwa w tym zakresie z prawem amerykanskim
    (może są jakieś komentarze?)

    Dzięki ogromne,
    marek

    --
    No ads, no nags freeware: http://www.tranglos.com
    (KeyNote, PhoneDeck, KookieJar, Oubliette, URLInject)

    WTF, I thought, because I'm apt to think in TLAs.
    -- Julian Bucknall

  • 2. Data: 2005-03-11 07:30:42
    Temat: Re: Polskie prawo korporacyjne?
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > względem akcjonariuszy i podobnych zagadnień? Szczególnie interesuje mnie
    > porównanie polskiego ustawodawstwa w tym zakresie z prawem amerykanskim

    jezeli chodzi o polskie ustawy to bedzie to ustawa kodeks spolek handlowych,
    prawo unijne - ktore implementuje w polsce wlasnie ten kodeks - to szereg
    dyrektyw, ktorych nazw ci teraz nie podam, ale, powtarzam, ksh zawiera w
    sumie wszystko co ww dyrektywy.

    pzdr
    konrad