    From: "Marcin S." <t...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Polska krajem bezprawia
    Date: Mon, 29 Dec 2003 13:18:23 +0100

    Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:bsosqi$kci$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > wiadomości news:bsneih$aio$6@inews.gazeta.pl...

    > A czy ten włamywacz, włamując się do mojego domu nie powinien brać pod
    > uwagę ryzyka utraty życia? Nie powinien się bać?
    > Pozwolisz, że roztoczę nieco inny obraz:
    >
    > Załóżmy, że jesteś sobie przedstawicielem klasy średniej. Nie udało Ci się
    > odnieść spektakularnego sukcesu i nie mieszkasz w rezydencji strzeżonej
    > przez kilku uzbrojonych panów. Ot, przyjemny domek na przedmieściu, stały,
    > choć ciągle niekoniecznie pewny dochód, dużo pracy i mozolne odkładanie na
    > polisę, która zapewni ochronę Twoim bliskim, gdy Ciebie zabraknie. Trochę
> [...]

    Popieram stwierdzenie o utracie zycia. Podejrzewam (nigdy nie bylewm w
    takiej sytuacji) ze czlowiek w w momencie gdy napdaja na niego nie mysli o
    zlocie, bizuterii, etc. tylko o wlasnym zyciu. Ja osobiscie nie wiem czy nie
    zaczalbym strzelac do tego bandyty z obawy przed jego reakcja. Bo skad
    wiadomo co zrobi taki zlodziej ? A moze uciekl z paki za podwojne morderstwo
    ? Najpierw strzelac pozniej zadawac pytania. Tylko ze w naszym kraju jest to
    jeszcze w sferze marzen bo uczciwy obywatel pozniej bedzie targany po sadach
    za przekroczenie granic obrony koniecznej. I to jest wlasnie zgroza.

    --
    Marcin