  • 1. Data: 2005-05-21 11:08:53
    Temat: Polisa posagowa
    Od: "ljaro" <l...@W...gazeta.pl>

    Witam

    Mam takie pytanko w sprwie polisy posagowej.

    Dostalem telefon z pzu ze mam sie zglosic. Domyslam sie ze chodzi o
    przedstawienie mi propozycji smiesznej kwoty z polisy posagowej zalozonych
    przez moich rodzicow dlamnie.

    Pytanie moje brzmi. Kto ma prawo a kto nie aby sie tam stawic i tym zajac. Ja
    czy moi rodzice. Czy moi rodzice sa w jakis sposob upowaznieni do tego. Wolal
    bym to sam zalatwic

  • 2. Data: 2005-05-21 13:13:09
    Temat: Re: Polisa posagowa
    Od: "Krzys" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ljaro" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Ja
    > czy moi rodzice. Czy moi rodzice sa w jakis sposob upowaznieni do tego.
    Kiedy ta polisa została założona? Mam podobny przypadek. Kasę z polisy mogę
    odebrać sam. Została założona 18 lat temu. Kwota nie jest wielka, ale warta
    pójścia po nią. Słyszałem jednak, że PZU zbyt nisko waloryzuje wartość kwoty
    ubezpieczenia. W jednym przypadku sprawa została oddana do sądu. Zamiast ok.
    1.000 zł uzyskano wypłatę ponad 15.000 zł

  • 3. Data: 2005-05-21 13:14:05
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    ljaro wrote:

    > Dostalem telefon z pzu ze mam sie zglosic. Domyslam sie ze chodzi o
    > przedstawienie mi propozycji smiesznej kwoty z polisy posagowej zalozonych
    > przez moich rodzicow dlamnie.

    Ja odpowiem trochę poza tematem.
    Przede wszystkim skoro masz polisę, to jesteś w znacznie lepszej
    sytuacji niż Ci, którzy kiedyś, myśląc, że i tak nic więcej nie dostaną,
    zgodzili się na śmieszne pieniądze.
    Ty się już na nie godzić nie musisz, bo wygląda na to, że masz szansę
    dostać... prawdziwe pieniądze z polisy.
    Skoro zatem oni sami do Ciebie dzwonią, to wygląda na to, że próbują
    minimalizować koszty.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-05-21 13:24:54
    Od: "ljaro" <l...@N...gazeta.pl>

    Ale czy moi rodzice maja prawo do odebrania pieniedzy (np. po wygraniu sprawy)
    , czy ja tylko jestem upowazniony

  • 5. Data: 2005-05-21 13:35:55
    Od: "Krzys" <m...@o...pl>

    Użytkownik "ljaro" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Ale czy moi rodzice maja prawo do odebrania pieniedzy (np. po wygraniu
    sprawy)
    > , czy ja tylko jestem upowazniony

    Wszystko reguluje polisa - pewnie nie masz jej. W moim przypadku mam polisę.
    Mówi ona, że tylko ja mogę kaśe odebrać. Pewnie w Twoim przypadku jest tak
    samo i rodzice nic nie poradzą

  • 6. Data: 2005-05-21 19:59:15
    Od: "vis" <v...@i...pl>

    z tymi polisami jest tak (moj wlasny przyklad):

    Gdy nadchodzi czas realizacj polisy, idziemy do PZU i prosimy o wyliczenie.
    Takie wyliczenie nam daja (ale kasy nie bierzemy).
    Stosuja nawet praktyke - ze sami wysylaja do domu, jak odbierzesz to dupa
    zimna.
    najgorzej jak odbierze np. babcia :))
    jasne mozna isc do sadu, ale wiecie jak to jest.
    najprosciej jest wziasc wyliczenie z PZU (okres skladkowy), isc do adwokata,
    zalozyc sprawe i masz kase.
    Adwokat ci wyliczy sume za kazdy rok skladkowy i wystapi w twoim imieniu .
    Kase masz zapewniona ale w max80% naliczonej sumy. (taka praktyka sadow).

    Nie ma co sie ogladac, szybko trza zalatwiac sprawe bo czas leci, a PZU i
    tak nie da Ci tyle ile faktycznie sie nalezy.

  • 7. Data: 2005-05-21 20:54:02
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    vis napisał(a):
    > Stosuja nawet praktyke - ze sami wysylaja do domu, jak odbierzesz to dupa
    > zimna.
    > najgorzej jak odbierze np. babcia :))

    dlaczego? babcia nie może zrzec się roszczenia w imieniu uprawnionego :)

    > jasne mozna isc do sadu, ale wiecie jak to jest.
    > najprosciej jest wziasc wyliczenie z PZU (okres skladkowy), isc do adwokata,
    > zalozyc sprawe i masz kase.

    Z tym że zamiast adwokata polecałbym bezpłatną pomoc
    miejskiego/powiatowego rzecznika konsumentów albo Federacji Konsumentów.

    KG