  • Data: 2004-08-25 07:49:53
    Temat: Re: Polisa na zycie w PZU...
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    SAintol <s...@s...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > mam taki problem. 1986 roku moi dziadkowie wykupili mi w PZU polise na zycie
    > na sume ubezpieczenia 50 tys zl.
    > Po 18 latach systematycznego wplacania na ta polise nie malych pieniedzy
    > przez moich dziadkow, chcialem skorzystac z mozliwosci wyplacenia pienidzy.
    > I tu zaczely sie schody:
    >
    > pani w PZU powiedziala ze po przekalkulowaniu polisy przysluguje mi do
    > wyplaty 350 zl. (trzysta piecdziesiat zl.)
    >
    > W jaki sposob zalatwic ta sprawe z PZU by wyplacili mi nie zasilek a
> [...]
    witam,

    należy udać się do sądu niestety. Nie trzeba wyczerpywać drogi reklamacyjnej
    w ramach PZU.

    W sądzie - może być różnie. Zależy bowiem, jaką linię orzeczniczą przyjmuje
    dany sąd okręgowy - sądy rejonowe wg niej orzekają.
    Sądem miejscowo właściwym jest sąd miejsca zamieszkania
    uposażonego dziecka.

    Mogę napisać jak to wygląda w okręgu SO w Poznaniu.

    Kwotę, na jaką umówiły się strony (czyli nie nominalną sumę ubezpieczenia, a
    tą wyższą kwotę z pierwszej strony polisy) dzieli się przez średnie
    miesięczne wynagrodzenie z roku zawarcia polisy. Otrzymaną n-krotność mnoży
    się przez obecne średnie miesięczne
    wynagrodzenie ogłaszane przez Prezesa GUS - netto, czyli bez składek
    ubezpieczeniowych i zaliczki na podatek dochodowy . Tak otrzymaną kwotę
    dzieli się przez dwa - sąd zasądza na Twoją
    rzecz takąż połowę.

    pzdr

    marek radwański