    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Date: Fri, 15 Feb 2008 01:31:09 +0100

    wiadomości news:4ave85-ft7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie tyle "upadł nieszczęśliwie" tylko jakiś "nakręcony" mięśniak
    > bezmyślnie go zaatakował i na skutek tej bezmyślności poważnie zranił.

    Skąd wiesz?

    > Takie porady mają sens w przypadku nie ludzi nie wyrwanych ze snu i
    > oczekujących najazdu policji. Czyli właśnie przestępców.
    > Normalny człowiek, zwłaszcza wyrwany ze snu, zwyczajnie "zdębieje".

    Niestety masz rację. Ale na to nie da się nic poradzić. Można kombinować
    gdy masz do przeszukania jeden adres. Wówczas istnieje z tuzin sposobów na
    wejście bez wywalania drzwi i uszkodzenia domowników. Ale jeśli chcesz tego
    dokonać jednocześnie w wielu miejscach, to niestety trzeba ponieść pewne
    ryzyko.

    > Widzisz - ten otworzył i jest poważnie poszkodowany. Czyli Twoja rada
    > funta kłaków nie warta.

    Ale się pewnie nie odsunął i nie położył. Jakby leżał, to by go nie byli w
    stanie wywrócić i to tak, by leciał te kilka metrów z artykułu.

    > Mnie to nie interesuje. Policja ma bronić niewinnych, a nie ich
    > poświęcać "na wszelki wypadek".
    > Sytuacja, w której policjanci stają się takim samym albo większym
    > zagrożeniem od bandytów, to patologia i niestety podważa sens istnienia
    > policji.

    Kilka lat temu w jednej z większych miejscowości w Polsce znaleziono w
    miejscu publicznym coś, co miało być bombą. Policjanci zrobili kordon nie
    chcąc do niebezpiecznego miejsca dopuścić osób postronnych. Każdemu z
    osobna trzeba było tłumaczyć, czemu, dlaczego i w ogóle jakim prawem. Szedł
    jakiś ciemnoskóry człowiek. Jedyną jego reakcją na polecenie policjanta, by
    zawrócił i nie szedł tędy było OK! Różnica kultury. W Polsce wpajano
    obywatelom przez wiele lat, że Milicja czy Policja to jest po prostu zło
    konieczne. I ja się wcale nie dziwię, że w końcu wiele osób w to uwierzyło.
    Podchodzi do polecenia policjanta tak, jakby on sobie dla grandy chodnik
    zastawiał, chciał wejść do mieszkania czy wydawał inne polecenie.

    Andrzej, możesz oczywiście uważać Policje za zło konieczne, ale uwierz, że
    to zupełnie inaczej wygląda, jak stajesz z drugiej strony tej barykady. Nie
    odbieraj moich wypowiedzi jako obrony tych, którzy akurat tu prowadzili
    akcję. Nie wiem jak to się tam odbyło i nie mam zielonego pojęcia co się
    tam wydarzyło dokładnie. Być może faktycznie kogoś poniosło. Być może
    działał niezbyt profesjonalnie. Nie wiem, a gdybym wiedział, to bym słowem
    na ten temat się na forum nie zająknął. Ponieważ nie wiem, to mogę sobie
    dywagować, bo nikt mi nie zarzuci złamania jakiś mitycznych tajemnic
    służbowych.

    Uwierz, że poza przedstawionym przez dziennikarza w artykule punktem
    widzenia, który w mojej ocenie jest mocno tendencyjny, istnieje co najmniej
    kilka innych możliwości, w których działania policjantów w odniesieniu do
    tego poszkodowanego przy drzwiach były zasadne, a obrażenia skutkiem
    nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. Bicia kolbą pistoletu jego żony w
    łóżku, jeśli to prawda, wyjaśnić w żaden sensowny sposób nie potrafię,
    chyba że chciała się zerwać i rzucić na policjantów - a i to chyba można ją
    było zatrzymać ręką.