eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji] › Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy
    "wiarygodności" policji]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <a...@w...eu> <6112dc26$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <6jvr2pcvo6s$.1pl88vtxsr8ph.dlg@40tude.net>
    <6114fe57$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <7pb2dlks6jj6.1hkk2gugfdu0y$.dlg@40tude.net>
    <61150ba7$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@4...net>
    <6115773a$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <2viRI.709200$J67.270887@fx05.ams1>
    <1kjxnq7hpxubw$.xii4be2mm3qk.dlg@40tude.net>
    <61162e68$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <611656f5$0$4958$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@4...net>
    <6116883e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1mvq5zgoavxko$.1t1lb6tuxr06s$.dlg@40tude.net>
    <6116c557$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <p9hbc7fzrpci.2yysfra0x4ej$.dlg@40tude.net>
    <61199681$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 16 Aug 2021 01:20:32 +0200

    On Mon, 16 Aug 2021 00:34:40 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To trochę inaczej działa. Karetka systemowa jest wynajmowana ryczałtem
    > przez państwo i ma być do dyspozycji systemu. Nie ma "chwilowo zajęte",
    > bo kary są ogromne. Dlatego też firmy posiadające karetki systemowe mają
    > "zapasowe", by w razie awarii technicznej szybko podmienić samochód. Te
    > karetki są odpowiednio znakowane literkami w kółku. Na podstawie tych
    > symboli można ustalić, jaka załoga jedzie.

    Czyli w zasadzie mozliwe, ze chorego wiezie karetka rezerwowa, a ta
    "podstawowa" wiezie trupa?
    Ale nie w ramach zlecenia PR ...

    > Natomiast po drogach poza tymi systemowymi karetkami jeździ masa
    > ambulansów "karetkopodobnych". Służą one do przewozu pacjentów, organów
    > i pewnie jeszcze szeregu innych rzeczy, o których nie mam pojęcia.

    A jak sie znow jakas hala zawali, czy np korytarz w kopalni miedzi,
    to "system" bedzie uzywal tylko swoje karetki, czy sciagnie do pomocy
    inne dostepne?

    > Są jeszcze zakładowe ambulanse - przykładowo dawniej PKP miało w
    > ogóle swoją odrębną służbę zdrowia.

    A KGHM :-)

    > Wojsko ma karetki. Policja. Są

    A Policji to w zasadzie po co?

    > prywatne firmy świadczące usługi zabezpieczenia medycznego imprez
    > masowych i one też dla podniesienia prestiżu mają często pojazdy
    > karetkopodobne.

    Prestiz, czy przepisy wymagaja "karetki" ?

    > Chodzi o doświadczenie, spostrzegawczość i znajomość procedur. Uwierz,
    > że po którymś kolejnym trupie inaczej to wszystko postrzegasz, choć
    > oczywiście można też popaść w rutynę.

    Zgadzam sie, ale procedura ... czyz nie jedna - "powiadomic
    prokuratora" ?

> [...]
    > kilku oszołomów nie mogąc nic merytorycznego wymyślić czepia się słówek.
    > Obejrzeć oczywiście może i powinien. Natomiast to co innego, niż
    > procesowe oględziny, o ich badaniu i otwarciu nie wspominając.

    > Te procedury zresztą na przestrzeni czasu się wiele razy zmieniały, a i
    > czasem zależy to od uzgodnień z miejscową prokuraturą. niby wszędzie te
    > same ustawy, a praktyka bywa różna. Zależy też to od tego, który z
    > prokuratorów w danym momencie ma dyżur, który przełożony, jaki
    > policjant. Nie ma uniwersalnego algorytmu. Nie ma dwóch identycznych spraw.

    No ale policjant bieglego do ogledzin nie powola.

> [...]
    > może od konkretnego wziął łapówkę. W Polsce (a i pewnie nie tylko)
    > czasem w imię poprawności politycznej utrudnia się ludziom życie.
    >
    > Dawniej, jak zadzwoniłeś na Policję, że Ci się zepsuł samochód, to
    > dyżurny nie jeden raz wysyłał pomoc drogową, albo podał Ci przynajmniej
    > numer telefonu. Bo ma pod ręką kilka telefonów. Kilka, bo przetargi są
    > osobno do samochodów ściąganych po wypadku, osobno dla tych niewłaściwie
    > parkujących, a osobno dla popsutych radiowozów. Często wygrywają je
    > różne firmy. Ale jak się afery porobiły, ze biorą łapówki, no to nikt Ci

    Widac trzeba pytac z jaka firma komisariat ma umowe :-P

    > To samo masz z załogami pogotowia czy policjantami, jeśli chodzi o
    > zakłady pogrzebowe. Warsztaty samochodowe, ślusarzy i inne czasem komuś
    > potrzebne służby. Każdy dłużej pracujący policjant oczywiście w
    > telefonie ma numery do kilku, ale z poprawności politycznej nikt nikomu
    > nieznajomemu ich nie użyczy z obawy, że trafi na oszołoma, który będzie
    > się w tym dopatrywał korupcji.
    >
    > Może i były przypadki korupcji, ale generalnie chyba większość ludzi
    > chciała pomóc.

    Niestety czasem pavulonem.

    > Numery się ma, w różnych sytuacjach przecież zachodzi
    > konieczność współpracy. Jak wydajesz zwłoki zakładowi pogrzebowemu -
    > przykładowo - to zapisujesz komu z numerem telefonu. No i już masz
    > numer. Kilka zdarzeń i w mniejszej miejscowości masz w komórce bez
    > jakiejkolwiek korupcji numery do wszystkich zakładów pogrzebowych.
    > To samo robi policjant ruchu drogowego wydając samochód pomocy drogowej.
    > Na wszelki wypadek zapisuje numer, bo czasem trzeba o coś dopytać. Kilka
    > zdarzeń i ma numery do wszystkich.

    No jak - przeciez powinien przez dyzurnego sciagac pomoc, czy tam o
    aktualna liste pytac, lub do telefonu aktulna wprowadzic na podstawie
    okulnika komendanta :-P

    A trup moze poczekac ...

    J.