  • 11. Data: 2004-08-19 11:03:13
    Temat: Re: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ? - ponownie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:h7q8i018l6rdj0qms487qqaba1p9hl6gvk@4ax.com...

    > Generalnie do znaków należy się stosować. Jeśli ktoś znak postawił
    > nielegalnie, to można interweniować u właściciela/zarządcy terenu.

    Dodatkowo, to nic mi nie wiadomo na ten temat, by znaki drogowe były przez
    Policję ewidencjonowane.

  • 12. Data: 2004-08-19 12:33:58
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    wkurzajace to jest

    na moim osiedlu developer wybudowal okolo 30% parkingow z wersji jaka byla w
    projekcie (zalacznik do umowy).. zwiekszano dzialko co wazniejszym
    mieszkancom kosztem parkingu. Efekt jest taki ze stawac nie ma gdzie, ludzie
    staja gdzie popadnie i rowniez strasza ich mandatami i odcholowaniem.
    Strasza ze droga pozarowa itp.. tyle ze droga pozarowa musi miec 4,5m a ma
    ponad 10.. wiec spokojnie mozna po obu stronach parkowac ;)))) (chodnik i
    tak jeszcze jest ponad 1m). Debile ;))))))))))))
    To wspolnota mieszkaniowa i ustawili sie tak ze developer zarzadza
    caloscia.. wykanczajac sobie budynki za czynsza ;) odwolac ich sie nie da bo
    spora czesc mieszkancow ma wszystko w dupie ;) sami siebie do sadu nie dadza
    ;(
    dupa .. gowno mamy nie prawo

  • 13. Data: 2004-08-19 16:43:40
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnci8imk.b9o.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > wsm - w domysle zarzad, osoby odpowiedzialne za utrzymanie terenu czy kto
    > tam moze wydawac jakies dyzpozycje, nie chodzilo mi o szeregowego czlonka

    Tylko jak zastosowac sie do znaku drogowego który zgodnie z rozporzadzeniem
    o znakach i sygnalach drogowych NIE ISTNIEJE ??

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 14. Data: 2004-08-19 16:46:15
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    > A co w innych przypadkach ? Pytanie dotyczyło znaku zakaz ruchu !

    Cytuje:
    No i spoldzielnia postawila sobie tam znak (...) (prostokatna blacha z
    kolkiem i dopiskiem, ze to do sm
    nalezy).

    To nie jest znak zakazu ruchu. Wiec nic tam nie obowiazuje.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 15. Data: 2004-08-19 16:47:00
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pI>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > Problem jest inny, a dotyczy ukarania cię na podstwie KW (art. 92 za
    > niezastosowanie się do znaku drogowego).

    To nie byl znak drogowy tylko lakierowany obrazek.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 16. Data: 2004-08-19 19:34:24
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > >
    > No cóż, zasadniczo masz rację. Ale niestety nie do końca. Tablica z tym
    > znakiem oznacza wjazd na obszar, gdzie ruch jest zabroniony.

    skad to wiesz?
    moze pamietasz jeszcze symbol tego znaku?
    bo jesli nie ma go w zalaczniku ze wzorami to tak jak pisalem moze sluzyc
    tylko jako lokalna atrakcja..
    pozdro:)

  • 17. Data: 2004-08-19 20:51:38
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    > skad to wiesz?
    > moze pamietasz jeszcze symbol tego znaku?
    > bo jesli nie ma go w zalaczniku ze wzorami to tak jak pisalem moze sluzyc
    > tylko jako lokalna atrakcja..

    Nie do końca :)
    Kilka lat temu miałem wątpliwą przyjemność pofatygować się na kolegium w
    identycznej sprawie.
    Straż miejska włożyła mi za wycieraczkę kilkanaście karteczek, bez żadnego
    odzewu z mojej strony.
    Widocznie ciśnienie im się podniosło i zaczeli zakładać mi blokady na koło.
    Odbywało się to mniej więcej tak, że przyjeżdżali w nocy i zakładali sobie
    blokadę. Ja, wychodząc rano do pracy dzwoniłem sobie do nich, dziękowałem za
    zabezpieczenie samochodu oraz zapraszałem panów na miejsce i prosiłem o jej
    zdjęcie. Oczywiście nie miałem ochoty zapłacić za tą usługę...
    I tak się woziliśmy z 8 razy do czasu, aż pewnego wieczora sam zadzwoniłem
    do nich z informacją, że już wróciłem do domu i że mogą przyjechać
    zabezpieczyć mój samochód na noc :) W sumie źle zrobiłem, bo od tego momentu
    przestali to robić i ktoś mógł mi rąbnąć to autko :)

    Przed kolegium moja argumentacja była identyczna, tzn. w PoRD nie ma takiego
    znaku. Na drugim posiedzeniu (kolegium musiało zapoznać się z PoRD)
    stwierdzono, że rzeczywiście takiego znaku tam nie ma !
    Ale kolegium to ciało wielce dociekliwe więc postanowiło dogłębnie wyjaśnić
    sprawę i zaprosiło mnie na trzecie posiedzenie, na którym ustalono, że
    istnieje (o ile dobrze pamiętam) rozporządzenie ministra gospodarki
    przestrzennej, które wprowadza takie znaki !
    Miałem nawet gdzieś to zapisane, ale nie sprawdzałem, bo kolegium uznało
    mnie winnym popełnienia wykroczenia i ukarało mnie karą nagany i obciążyło
    jednynie kosztami postępowania w wysokości 6zł. W końcu nauka kosztuje :)

    Nie chciało mi się ganiać po sądach, więc sobie wtedy odpuściłem, ale
    ostatnio za wycieraczką samochodu znów znalazłem znajomą kartkę... Ciekawe
    czy załoga posterunku się zmieniła czy też są jakieś nowe wytyczne ?

    CDN... kiedyś nastąpi

    pozdr.

  • 18. Data: 2004-08-20 06:33:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...pI> napisał w wiadomości

    > Tylko jak zastosowac sie do znaku drogowego który zgodnie z
    rozporzadzeniem
    > o znakach i sygnalach drogowych NIE ISTNIEJE ??

    nie chodzilo mi o stosowanie sie do tego "znaku" bo sam notorycznie na swoim
    osiedlu lamie takie "blaszki" i jade "pod prad" pewna uliczka, chodzilo mi o
    to ze administracja jako odpowiedzialna za utrzymanie jakiegos porzadku na
    osiedlu moze posluzyc sie straza miejska czy policja w celu jego utrzymania

  • 19. Data: 2004-08-20 09:11:45
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "SQLwysyn" <s...@v...pI> napisał:

    >To nie byl znak drogowy tylko lakierowany obrazek.
    No, niech będzie, że jest to znak drogowy, tylko wg wzoru który nie
    istnieje we właściwym rozp. (dlatego brak także jego znaczenia).
    W swojej wypowiedzi odniosłem się szerzej do stosowania się do znaków
    drogowych (tych właściwych).

    Artur Golański

  • 20. Data: 2004-08-20 18:39:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > moze pamietasz jeszcze symbol tego znaku?
    > bo jesli nie ma go w zalaczniku ze wzorami to tak jak pisalem moze sluzyc

    1) Nie wiem czy zauważyłeś, że nie ma również symbolu znaku ograniczenia
    prędkości do 40 km/h. Czy to oznacza, że nie można takiego postawić? A całą
    tajemnicę rozwiąże przeczytanie §§ 2.9 i 31.1 rozporządzenia w sprawie
    znaków i sygnałów drogowych. Po prostu znak B-43 jest przykładowy i można na
    nim umieszczać również inne znaki. Pozostaje znaczenie samej tablicy
    oznaczającej odpowiednio wjazd do strefy.

    2) Nie ma żadnych przeciwwskazań do umieszczenia prawidłowego znaku na
    tablicy trójkątnej, ośmiokątnej i elipsoidalnej, byle tylko sam znak
    odpowiadał przepisom i był ustawiony zgodnie z § 2.1 tegoż rozporządzenia.