  • 1. Data: 2004-08-18 20:11:39
    Temat: Policja i Straz Miejska moga mi nagwizdac ? - ponownie
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam. kilka tygodni temu zapodalem ten temat, ale ze znowu sie z nim
    spotkalem (Straz Miejska sie mnie czepila), to chcialbym w koncu poznac
    odpowiedz na dreczace mnie pytanie. Ostatnim razem nieststy ilos ZA i
    PRZECIW byla mniej wiecej rowna :)

    http://tinyurl.com/6jf4c

    A wiec ponownie :
    Wlasnie zetknalem sie z taka ciekawostka : Mamy na osiedlu droge, ktora jest
    droga wewnetrzna - nalezy do SM. No i spoldzielnia postawila sobie tam znak
    'Zakaz ruchu' (prostokatna blacha z kolkiem i dopiskiem, ze to do sm
    nalezy). Oczywiscie z braku miejsc postojowych jest on notorycznie
    lamany (miedzy inymi przeze mnie). Ostatnimi czasy wezwano nawet Straz
    Miejska aby blokady zalozyla czy cos tam innego. Ale doszly mnie sluchy ze :
    1) Straz Miejska nie ma prawa nic tam zrobic, bo moze interweniowac tylko na
    drogach nalezacych do miasta (nawet nie wiem czy krajowych tez). Czy to
    prawda ?
    2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje
    Czy to prawda ?
    Jak to w koncu jest ? Czy nie liczac SM (lamanie statutu), ktos jeszcze moze
    mi cos zrobic ?Fantom
    fut : prawo

  • 2. Data: 2004-08-18 20:58:54
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    znak
    > 'Zakaz ruchu' (prostokatna blacha z kolkiem i dopiskiem, ze to do sm

    z tego co pamietam z kursu prawa jazdy to znak zakaz ruchu ma ksztalt
    okregu...
    wiec to co u ciebie stoi moze jedynie sluzyc jako lokalna atrakcja, a
    napewno nie bedzie podstawa do mandatu
    pozdro:)

  • 3. Data: 2004-08-19 06:21:05
    Od: "Michał Klima" <K...@p...pl>

    Witam,
    kolega miał podobną sprawę kilka lat temu,
    wezwana przez "życzliwego" policja
    wlepiła manad - kolega odmówił przyjęcia, że to niezgodny znak z
    KD tzn B... skończyło się w kolegium, policjant niezjawił się i sprawę
    umożono

    Pzdr Michał Klima

  • 4. Data: 2004-08-19 06:24:07
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]

    > 2) Policja nic nie moze mi zrobic, bo podobno znak taki musi byc u nich
    > zgloszony i tylko wtedy w jakis sposob ich to interesuje

    o ile mnie pamiec nie myli to sami dla siebie moga ci nagwizdac, ale jesli
    sa wezwani przez wlasciciela terenu czyli w tym wypadku sm to juz inna
    bajka, sm zarzadza tym terenem i jest jego wlascicielem i jesli w pewnym
    momencie znudzi sie jej ignorancja mieszkancow, moga wezwac odpowiednie
    sluzby porzadkowe do ustanowienia rygoru

  • 5. Data: 2004-08-19 06:38:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cg1h21$vtk$1@opal.futuro.pl>, szerszen wrote:

> [...]
    > momencie znudzi sie jej ignorancja mieszkancow, moga wezwac odpowiednie
    > sluzby porzadkowe do ustanowienia rygoru

    A co to znaczy "przez sm"? Tzn. przez kogo? Czy przez dowolnego
    mieszkańca, który stanowi część sm? Czy jednocześnie przez
    wszystkich 3478 członków sm?

    Renata

  • 6. Data: 2004-08-19 07:11:43
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnci8imk.b9o.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > A co to znaczy "przez sm"? Tzn. przez kogo? Czy przez dowolnego
    > mieszkańca, który stanowi część sm? Czy jednocześnie przez
    > wszystkich 3478 członków sm?

    wsm - w domysle zarzad, osoby odpowiedzialne za utrzymanie terenu czy kto
    tam moze wydawac jakies dyzpozycje, nie chodzilo mi o szeregowego czlonka

  • 7. Data: 2004-08-19 08:12:21
    Od: "Cien77" <c...@p...onet.pl>

    Poniewaz jest to droga wewnetrzna nalezaca do spoldzielni to ani Straz M ani
    Policja nie maja obowiazku inerwencji w przypadku lamania wewnetrzych
    zakazow parkowania. Moga to jednak zrobic grzeczosciowo. Na osiedlu, gdzie
    poprzednio mieszkalem, Straz M wynajmowala nieodplatnie lokal na posterunek
    w zamian za takie wlasnie interwencje. Blokady zakladali najczescije miedzy
    2 i 4 rano, co bylo wyjatkowo dokuczliwe i okazalo sie bardzo skuteczne.

    Jest jednak przepis mowiacy o obowiazku zapewnienia drog p. poz. itp
    dojazdowych. Jesli parkujesz na takiej drodze to kazdy wezwany patrol
    Policji moze nie tylko zalozyc blokade, ale i odholowac wozek na parking.
    Z drugiej strony. W domu gdzie mieszka kolega wybuchl kiedys pozar.
    Przyjechala Straz P. i po prostu hakiem wyciagali samochody z takiej drogi
    nie przejmujac sie tym czy cos urwa i porysuja. Wlascicieli, ktorzy wybiegli
    z kluczykami przegonili i postraszyli kolegium za utrudnianie akcji
    ratowniczej. Pytalem znajomego prawnika i mieli calkowita racje. Moga wtedy
    samochod nawet przeturlac, a wlasciciel moze miec nawet klopoty z
    odzyskaniem pieniedzy z AC, bo przeciez sam i umyslnie zlamal odpowiednie
    przepisy.

    Cien

  • 8. Data: 2004-08-19 08:56:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał:

    >1) Straz Miejska nie ma prawa nic tam zrobic, bo moze interweniowac tylko na
    >drogach nalezacych do miasta (nawet nie wiem czy krajowych tez).
    Problem jest inny, a dotyczy ukarania cię na podstwie KW (art. 92 za
    niezastosowanie się do znaku drogowego). Obowiązek stosowania się do
    znaków wynika z ustawy PoRD, a ta NIE obowiązuje na drogach
    niepublicznych (za wyjątkiem stref zamieszkania), jesli nie jest to
    związane z uniknięciem zagrożenia bezpieczeństwa innych uczestników.

    >2) bo podobno znak taki musi byc u nich zgloszony
    Generalnie do znaków należy się stosować. Jeśli ktoś znak postawił
    nielegalnie, to można interweniować u właściciela/zarządcy terenu.

    Artur Golański

  • 9. Data: 2004-08-19 09:02:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Cien77" <c...@p...onet.pl> napisał:

    >Policja nie maja obowiazku inerwencji w przypadku lamania wewnetrzych
    >zakazow parkowania.
    A co w innych przypadkach ? Pytanie dotyczyło znaku zakaz ruchu !

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-08-19 10:59:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "R6" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > z tego co pamietam z kursu prawa jazdy to znak zakaz ruchu ma ksztalt
    > okregu...
    > wiec to co u ciebie stoi moze jedynie sluzyc jako lokalna atrakcja, a
    > napewno nie bedzie podstawa do mandatu

    No cóż, zasadniczo masz rację. Ale niestety nie do końca. Tablica z tym
    znakiem oznacza wjazd na obszar, gdzie ruch jest zabroniony.