  • 1. Data: 2004-08-18 19:32:40
    Temat: postępowanie szpitala wobec poszkodowanego
    Od: "Michał" <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    zastanawia mnie jedna kwestia, mianowicie, czy szpital ma prawo wypisać
    osobę ze szpitala( i dodatkowo wywierać presję na opiekunie takiej osoby ,
    aby ta zabrała ze szpitala tą osobę), która ledwo co przeżyła wypadek.Stan
    tej osoby nie wskazuje na poprawę(od 2 tygodni jest bez zmian);oprócz
    obrażeń zewnętrznych(niesprawna kończyna górna i kończyny dolne) i
    wewnętrznych dochodzi dodatkowo kwestia "chorej psychiki pacjenta",która w
    znacznym stopniu ucierpiła podczas wypadku-osoba ta próbuje notorycznie
    "uciekać" ze szpitala(została przywiązana do łóżka), krzyczy po nocach
    utrudniając tym samym życie innym pacjntom.Dodam, że mowa jest o 80-letniej
    osobie, która na chwilę obecną potrzebuje 24h opieki.Lekarz wspomniał, że
    osoba ta nie może zostać bez opieki, bo może sobie sama zrobić
    krzywde...Jeśli szpital już doprowadzi do wypisania takiej osoby ze szpitala
    do kogo można się ewentualnie udać z prośbą o pomoc?Wydawać by się mogło, że
    w zamian za płacone składki zdrowotne, szpital powinien postarać się
    doprowadzić stan tej osoby do takiego punktu, który by wskazywał oznaki
    powrotu do zdrowia, a nie wypisywać osobę i wyręczać się innymi ludzmi w
    pomocy powrotu do zdrowia.
    Proszę o rady,
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2004-08-18 19:47:41
    Temat: Re: postępowanie szpitala wobec poszkodowanego
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > aby ta zabrała ze szpitala tą osobę), która ledwo co przeżyła wypadek.Stan

    Skoro wg wiedzy lekarzy pacjent nie wymaga już hospitalizacji i dalsze jego
    leczenie może odbywać się pod nadzorem bliskich w domu, to opiekunowi nie
    wolno uchylać się od tej odpowiedzialności.
    Szpital to nie miejsce, gdzie można chorego "oddać i mieć spokój". W domu
    też - jak naprawdę trzeba - można chorego przywiązać do łóżka, dodatkowo
    czuwając przy nim, trzymając za rękę i przemawiając uspokajającym tonem.
    Tego żaden szpital nie zapewni - miłości i życzliwości.

    RG

  • 3. Data: 2004-08-18 19:53:02
    Temat: Jeszcze coś
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michał <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > osoba ta próbuje notorycznie "uciekać" ze szpitala(została przywiązana do
    > łóżka), krzyczy po nocach utrudniając tym samym życie innym
    > pacjntom. Dodam, że mowa jest o 80-letniej osobie

    Nie przyszło ci do głowy, że 80-letni człowiek może się po prostu bać
    szpitala, bać śmierci w szpitalu, bo - w razie czego - chciałby umrzeć w
    domu?

    > która na chwilę obecną potrzebuje 24h opieki.Lekarz wspomniał, że osoba ta
    > nie może zostać bez opieki

    I taka opiekę człowiekowi są zobowiązani zapewnić przede wszystkim bliscy.

    RG

  • 4. Data: 2004-08-18 20:17:51
    Temat: Re: Jeszcze coś
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:cg0c2u$28j$1@inews.gazeta.pl...

    Jeśli jednak bliscy nie mogą, to można się udać do Miejskiego Ośrodka Pomocy
    Społecznej. Tam mogą ewentualnie na kilka godzin dziennie wykombinować
    opiekę. W ostateczności można starać się o umieszczenie takiej osoby w domu
    pomocy społecznej.