  • 21. Data: 2013-01-19 02:44:04
    Temat: Re: Polecone lądują w skrzynce
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    zwróć uwagę, czy te polecone są dostarczane przez Pocztę Polską czy innego
    operatora, bo ci inni operatorzy mają inne zasady z poleconymi.

    a mi własnie wrzucili do skrzynki nowy druk żądania, aby polecone do
    skrzynki wrzucać, gdzie napisali że na podstawie art. 26 ust 4 ustaw z dnia
    12.06.2003 Prawo pocztowe, a ta ustawa już nie obowiązuje, bo jest już

    USTAWA
    z dnia 23 listopada 2012 r.
    Prawo pocztowe

    i co jeśli adresat zgłosi żądanie na podstawie wycofanej ustawy ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suche
    dniow8.php

  • 22. Data: 2013-01-21 00:10:08
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

> [...]
    k.gda.pl

    > najlepiej z listonoszem ;-)

    A czy to nie jest tak, że za wrzucony do skrzynki (takiej, gdzie nie ma
    zgody na wrzucianie poleconych) polecony odpowiada finansowo właśnie listonosz?

    Piotr

  • 23. Data: 2013-01-21 00:52:25
    Od: Leszek <a...@e...pl>

    > 50x opłata za traktowanie listu jako polecony.

    Ale żądać to sobie można, ale czy przypadkiem nie trzeba tego jakoś
    sensownie uzasadnić, że należy się akurat 110zł? Niby jak?
    Przy okazji, czy dostarczenie listu poleconego z potwierdzeniem
    odbioru pod zły adres (do sąsiada adresata) też kwalifikuje się
    do odszkodowania?

  • 24. Data: 2013-01-21 05:54:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > A czy to nie jest tak, że za wrzucony do skrzynki (takiej, gdzie nie
    > ma zgody na wrzucianie poleconych) polecony odpowiada finansowo
    > właśnie listonosz?

    To już chyba zależy od ich wewnętrznych regulaminów i umów o pracę, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 25. Data: 2013-01-21 09:26:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-21 00:52, Leszek pisze:

    > Ale żądać to sobie można, ale czy przypadkiem nie trzeba tego jakoś
    > sensownie uzasadnić, że należy się akurat 110zł? Niby jak?

    Nie trzeba uzasadniać. Odszkodowanie należy się w wysokości żądanej
    przez reklamującego, nie większej niż 110zł.

    > Przy okazji, czy dostarczenie listu poleconego z potwierdzeniem
    > odbioru pod zły adres (do sąsiada adresata) też kwalifikuje się
    > do odszkodowania?

    Jeśli nie uda się dostarczyć prawidłowo, to tak.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2013-01-21 10:56:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jan 2013, Krzysztof 'kw1618' (W-wa) wrote:

    > a mi własnie wrzucili do skrzynki nowy druk żądania, aby polecone do
    > skrzynki wrzucać,

    Nie wiem czy dobrze rozumiem - chodzi o "gotowiec" dla Ciebie,
    abyś wystąpił z żądaniem wrzucania poleconych do skrzynki?

> [...]
    > z dnia 23 listopada 2012 r.
    > Prawo pocztowe
    >
    > i co jeśli adresat zgłosi żądanie na podstawie wycofanej ustawy ?

    Hm... ciekawe pytanie.
    Z p. widzenia umowy powinno być miejsce dla art.65 KC.
    Na mój gust, z jednej strony mamy skutki administracyjne takiego
    posunięcia, co z pozoru mogłoby sprzeciwiać się stosowaniu tej
    zasady, ale z drugiej ów sprzeciw polegający na "działaniu
    na podstawie przepisów" dotyczy organów administracyjnych,
    a nie petentów :>, więc jeśli operator miałby zareagować
    na podstawie KPA, to powinien posłać info że przyjmije, ale
    na mocy ustawy z 2012.
    Tłumacząc na polski, zasada "co nie jest zabronione jest
    dozwolone" IMVHO powinna mieć zastosowanie i takie żądanie
    powinno być skuteczne na mocy nowej ustawy.

    Co miałoby przemawiać przeciw?

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2013-01-21 19:53:45
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 21 Sty, 09:26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie trzeba uzasadniać. Odszkodowanie należy się w wysokości żądanej
    > przez reklamującego, nie większej niż 110zł.

    Nie aktualne informacje, teraz jest 190 zl (50x najtanszy list
    polecony, czyli 3,80) + zwrot kosztów nadania listu.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 28. Data: 2013-01-21 20:05:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-01-21 19:53, Rafal M pisze:

    > Nie aktualne informacje, teraz jest 190 zl (50x najtanszy list
    > polecony, czyli 3,80) + zwrot kosztów nadania listu.

    Zmienili art. 58 ustawy prawo pocztowe? Bo nic takiego nie widzę. Do tej
    pory było (i widzę, że w ustawie jest nadal) 50xtraktowanie jako polecony.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2013-01-21 20:16:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 19:53:45 UTC+1 użytkownik Rafal M napisał:
    > On 21 Sty, 09:26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie aktualne informacje, teraz jest 190 zl (50x najtanszy list
    >
    > polecony, czyli 3,80) + zwrot kosztów nadania listu.

    Nie 50 razy koszt poleconego tylko "pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez
    operatora wyznaczonego za traktowanie przesyłki pocztowej jako przesyłki poleconej"
    czyli przesyłki do 350g to 50*2,20=110zł

  • 30. Data: 2013-01-22 19:37:53
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    > Osobnik posiadający mail b...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To już chyba zależy od ich wewnętrznych regulaminów i umów o pracę, prawda?

    Oczywiście, że prawda. O te ich wewnętrzne regulaminy i umowy o pracę
    właśnie pytałem. :-)

    Piotr