  • 1. Data: 2002-06-10 09:21:58
    Temat: Pogrozki ? - co za to grozi
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>

    Witam Wszystkich

    Chcialem sie zorientowac w kwestii jw. Chodzi o grozenie komus "trwalym
    okaleczeniem i zniszczeniem wlasnosci danej osoby". Czy taki czyn jest
    scigany "z urzedu" ? Co za to grozi i komu nalezy taki fakt zglosic ? Jak
    wyglada kwestia kary w przypadku gdy osoba odgrazajaca sie jest recydywista
    ?

    Dziekuje za informacje

    Rafal

  • 2. Data: 2002-06-10 12:01:23
    Temat: Re: Pogrozki ? - co za to grozi
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>

> [...]
    > scigany "z urzedu" ? Co za to grozi i komu nalezy taki fakt zglosic ? Jak
    > wyglada kwestia kary w przypadku gdy osoba odgrazajaca sie jest

    Nie znajdzie sie na to odpowiedni artykul ?

    Rafal

  • 3. Data: 2002-06-10 13:37:22
    Od: "Qwax" <...@...q>

    > Nie znajdzie sie na to odpowiedni artykul ?

    Jest coś takiego jak "groźba karalna" ale nie mam w tym momencie
    kodeksu pod ręką. Poszukaj w internecie aktów prawnych.
    np.
    http://prawo.hoga.pl/

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 4. Data: 2002-06-10 13:42:03
    Od: "Rafal Majewski" <r...@s...pl>

    > Jest coś takiego jak "groźba karalna" ale nie mam w tym momencie
    > kodeksu pod ręką. Poszukaj w internecie aktów prawnych.

    Nie mam dostepu :-(

    Rafal

  • 5. Data: 2002-06-11 18:56:47
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal Majewski" <r...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam dostepu :-(
    grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2

    Rob

  • 6. Data: 2002-06-11 20:39:38
    Od: "Rob" <r...@p...onet.pl>

    Jak
    > recydywista
    >
    > Nie znajdzie sie na to odpowiedni artykul ?
    Art.190par.1kk. Taki czyn ścigany jest na wniosek pokrzywdzonego -
    art.190par2kk.
    Złożyć zawiadomienie o przestępstwie i wniosek o ściganie, czyli pójść do
    komendy po prostu.
    To, że jest recydywistą wpływa na wymiar kary, a jeśli był karany za
    przestępstwo podobne w ciągu ostatnich pięciu lat i odbył co najmniej 6
    miesięcy pozbawienia wolności (za to przestępstwo), to sąd może wymierzyć
    karę powyże górnej granicy ustawowego zagrożenia - w tym przypadku do 3 lat.
    Jeden warunek. To jest przestępstwo tylko wtedy gdy - jak mówi przepis -
    "groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona."
    Rob