  • 1. Data: 2002-06-10 09:19:49
    Temat: NOM bez umowy żąda zapłaty za rozmowy
    Od: "Marek R" <m...@t...pl>

    Witam sznownych grupowiczów !
    NOM (Niezależny Operator Międzymiastowy) przysłał mi fakturę za rozmowy
    telefoniczne przez jego prefix za okres od sierpnia 2001 do dzisiaj.
    1.Prowadzę hurtownię w której klienci dzwonią z mojego telefonu do swoich
    firm i nie miałem możliwości kontrolować jakiego prefixu używają
    2.Nie podpisywałem z NOM nigdy żadnej umowy na świadczenie usłóg
    telekomunikacyjnych
    Pytanie:
    Czy wobec tego NOM ma prawo do żądania ode mnie jakichkolwiek zapłat ?
    Marek

  • 2. Data: 2002-06-10 13:01:29
    Temat: Re: NOM bez umowy żąda zapłaty za rozmowy
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "Marek R" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > 2.Nie podpisywałem z NOM nigdy żadnej umowy na świadczenie usłóg
    > telekomunikacyjnych

    Poszukaj watków o NOM w archiwum grupy. tam bylo to poruszane. Generalnie
    zasada jest taka - wykrecenie prefixu NOM jest tozsame z zawarciem z nim
    umowy:

    > Czy wobec tego NOM ma prawo do żądania ode mnie jakichkolwiek zapłat ?

    jak najbardziej. to tak jakbys zjadl kolacje w restauracji i pytal teraz czy
    masz zaplacic restauratorowi rachunek, skoro nie zawierales z nim umowy.
    Zawarles ja, przez zamówienie dan z karty:-))

    HaNkA

  • 3. Data: 2002-06-10 13:32:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    uzupelnienie - z regulaminu NOM

    4 Usługi świadczone przez NOM bez podpisania umowy

    4.1. Zasady świadczenia usług.

    § 24
    Użytkownik przy realizacji Połączeń międzystrefowych, może korzystać z usług
    telekomunikacyjnych NOM poprzez każdorazowy wybór Prefiksu 1044 przed
    Numerem krajowym, na który kierowane jest połączenie międzystrefowe lub na
    zasadzie Preselekcji.

    § 25
    Użytkownik zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu - a w szczególności
    do terminowego uiszczania opłat za usługi telekomunikacyjne świadczone przez
    NOM, zaś NOM zobowiązuje się świadczyć usługi telekomunikacyjne w zakresie i
    na warunkach określonych w Regulaminie.

    http://www.nom.com.pl/main.evn?screen=klient&action=
    regulaminnew&site=3

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-06-10 14:48:30
    Od: "Wojek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > telekomunikacyjnych
    > Pytanie:
    > Czy wobec tego NOM ma prawo do żądania ode mnie jakichkolwiek zapłat ?

    Przepraszam bardzo ale jesli wybraliby prefiks 1033 tez bys musial zaplacic
    za fakture tylko innej firmie. Wiec zamiast biadolic ze nie mogles
    kontrolowac jaki prefiks wybieraja klienci zainwestuj w centralke ktora
    pozwoli Ci na wieksza kontrole nad rozmowami lub zamow preselekcje w TPSA.
    Strasznie sie dziwie ze wszyscy kombinuja jak tu nie zaplacic komus z kogo
    uslug sie kozystalo. Co prawda wkurza fakt ze cala suma spada na nas jak
    grom z jasnego nieba ale jesli ktos wybral ten prefiks to powinien sie
    spodziewac ze predzej czy pozniej bedzie musial zaplacic.
    Tak jak to bylo napisane poprzednio w restauracji gdy zamawiamy jedzenie nie
    podpisujemy umowy a rachunek musimy zaplacic.

    Wojek

  • 5. Data: 2002-06-10 17:46:11
    Od: radnor <r...@g...pl>

    On Mon, 10 Jun 2002 16:48:30 +0200, "Wojek" <w...@p...onet.pl>
    wrote:

    <ciach>
    racja i brak racji. rachunek NOMu przyszedł do mnie kilka dni temu,
    widnieje na nim data wystawienia z początku kwietnia. roznosił go
    jakiś chłoptaś, cobym nie mógł reklamować rachunku mając na kopercie
    datę przybitą przez urząd pocztowy. na zapłacenie rachunku zostało mi
    niecałe 10 dni, i nijak nie mogę uznać NOMu za firmę rzetelną i
    uczciwą. a faktem jest, że TPSA w żaden sposób nie jest upoważniona do
    ujawniania moich danych osobom trzecim i to, co NOM zawarł w swoim
    regulaminie niewiele mnie interesuje, ponieważ nie widnieje pod nim
    mój podpis. jest on jedynie na umowie z TPSA, która takich rozwiązań
    nie obejmuje...

    --
    +-< r...@g...pl >-------------------------------------------------+
    pl.rec.gry.komputerowe.klasyka ICQ UIN #45007845

  • 6. Data: 2002-06-10 18:03:47
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 10 Jun 2002 19:46:11 +0200, radnor napisał/napisała:

> [...]
    > regulaminie niewiele mnie interesuje, ponieważ nie widnieje pod nim
    > mój podpis. jest on jedynie na umowie z TPSA, która takich rozwiązań

    Ja juz wszystko wiem 3min na infolinni i jestem w szoku :)
    (pomijam fakt, ze Pani z 913 nie miala pojecia,ze 0801 jest platne - .25gr i
    mozna gadac ile sie chce ::))))

    No wie tak:
    1) TPSA mogla udostepnic NOMowi dane osobowe swoich klientow na mocy
    porozumienia z dnia x x x costam.
    2) NOM mogl nam wystawic rachunek na mocy PRAWA telekomunikacyjnego,gdzie
    jest punkt, ze .. ehh wylecialo mi z glowy :) No ale chodzilo o to,ze jesli
    zazadamy uslug w formie nie pisemnej to tak jakbysmy podpisali umowe o te
    uslugi :) (lub cos w tym sensie :)

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 7. Data: 2002-06-10 18:47:27
    Od: radnor <r...@g...pl>

    On Mon, 10 Jun 2002 15:01:29 +0200, "HaNkA ReDhUnTeR"
    <h...@i...pl> wrote:

    >jak najbardziej. to tak jakbys zjadl kolacje w restauracji i pytal teraz czy
    >masz zaplacic restauratorowi rachunek, skoro nie zawierales z nim umowy.
    >Zawarles ja, przez zamówienie dan z karty:-))
    zawarłem, a i owszem. ale kelner nie przyniesie mi po pół roku
    rachunku do domu mając mój adres od zaprzyjaźnionego dostawcy pizzy z
    knajpy obok tylko dlatego, że podpisał z nim porozumienie, o którym ja
    jako klient niczego nie wiedziałem..

  • 8. Data: 2002-06-10 20:01:23
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ae2a39$b4h$1@news.tpi.pl...

    > uzupelnienie - z regulaminu NOM
    >

    > http://www.nom.com.pl/main.evn?screen=klient&action=
    regulaminnew&site=3

    Przytocz również datę od kiedy ten regulamin obowiazuje - 30 kwietnia 2002.
    We wcześniejszych regulaminach (wszystkie do wglądu na
    http://tele2001.republika.pl) stało, też napisane:

    "Faktury za usługi telekomunikacyjne dla Użytkownika, korzystającego z
    połączeń realizowanych przez NOM, wystawiane są przez obsługującego go
    Operatora lokalnego."

    "Użytkownik zobowiązany jest do zapłaty należności za usługi zrealizowane w
    sieci NOM, określone na fakturze wystawionej przez Operatora lokalnego, na
    wskazane konto bankowe i we wskazanym terminie."

    Zgodnie z jest § 4 tych Regulaminów "Operatorem lokalnym jest operator, do
    którego sieci telekomunikacyjnej podłączony jest Abonent lub Użytkownik".

    NOM wystawiając mi fakturę złamał postanowienia tych regulaminów, zaś
    żądając zapłaty wymaga ode mnie złamania postanowień tychże, czemu stanowczo
    się sprzeciwiam, co wyraziłem w reklamacji skierowanej do NOM (vide
    http://tele2001.republika.pl).

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl
    (stare Regulaminy NOM tamże do obejrzenia)

  • 9. Data: 2002-06-10 20:06:28
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl>

    > Witam sznownych grupowiczów !
    > NOM (Niezależny Operator Międzymiastowy) przysłał mi fakturę za rozmowy
    > telefoniczne przez jego prefix za okres od sierpnia 2001 do dzisiaj.

    Dokładniej mówiąc od 1 lipca 2001 do 31 marca 2002.

    > 1.Prowadzę hurtownię w której klienci dzwonią z mojego telefonu do swoich
    > firm i nie miałem możliwości kontrolować jakiego prefixu używają

    A to juz twoej zmartwienie. Za to co dzieje się na zakończeniu twojej linii
    jest odpowiedzialny ten kto jest jej abonentem, nieżaleznie od tego kto z
    niej korzysta.

    > 2.Nie podpisywałem z NOM nigdy żadnej umowy na świadczenie usłóg
    > telekomunikacyjnych

    To nie jest żadna przeszkoda.

    > Pytanie:
    > Czy wobec tego NOM ma prawo do żądania ode mnie jakichkolwiek zapłat ?

    Nie za bardzo i to z całkiem innego powodu. Polecam lekture reklamacji na
    http://tele2001.republika.pl lub www.telefonia.skonet.pl oraz kilkunastu
    wątków burzliwej dyskusji na ten temat prowadzonej od kilku tygodni na
    pl.soc.prawo i pl.misc.telefonia.

  • 10. Data: 2002-06-10 23:26:47
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "radnor" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rachunku do domu mając mój adres od zaprzyjaźnionego dostawcy pizzy z
    > knajpy obok tylko dlatego, że podpisał z nim porozumienie, o którym ja

    Zgodziles sie jednak ze mną ze zaplacic trzeba - a to bylo jedno z zagadnien
    inicjujących ten watek. Zjadles -musisz zaplacic. Kręciles paluszkiem po
    tarczy telefonu dzwoniac do cioci Zosi - musisz zaplacic. Kto dostarczy Ci
    rachunek jest juz drugorzędne. Przeciez na takiej zasadzie dzialaja firmy
    windykacyjne - dostaja spis dluzników na podstawie porozumienia, o ktorym Ty
    jako klient nie musiales wiedziec.

    IMO cala ta afera z NOMem to po prostu kombinacje wieśniaczka-cwaniaczka,
    ktory obdzwonil pol kraju ciesząc sie jak glupi, ze nie przychodzi mu
    rachunek a teraz placz bo przyszedl. Dla mnie takie kombinowanie, jak nie
    zaplacic tego co się zaplacic powinno jest wyrafinowana odmianą
    zlodziejstwa.

    HaNkA