  • 1. Data: 2005-03-29 17:26:06
    Temat: Podwyższenie abonametu, który w umowie jest stały!!
    Od: "Grandalf" <grandalf_anty_@_reklama_op.pl>

    Umowe na świadczenie dostępu do internetu podpisałem rok temu. W niej kwota
    abonamentu to 35zł. Teraz admin pisze mi, że podwyższa abonament za względu
    na VAT TPSA na 40zł. W umowie nic nie ma żeby zmieniać kwote abonamentu. Czy
    jest to zgodne sprawem? Czy musze płacić wyższy abonament?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-29 17:32:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grandalf wrote:
> [...]
    > na VAT TPSA na 40zł. W umowie nic nie ma żeby zmieniać kwote abonamentu. Czy
    > jest to zgodne sprawem? Czy musze płacić wyższy abonament?

    Jeżeli umowa nie jest na czas określony, to zawsze możesz z usług
    zrezygnować.
    Admin ma prawo zmienić cenę, a ty masz prawo zrezygnować z jego usług
    jak ci warunki nieodpowiadają.

  • 3. Data: 2005-03-29 17:45:23
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):
    > Admin ma prawo zmienić cenę, a ty masz prawo zrezygnować z jego usług
    > jak ci warunki nieodpowiadają.

    A niby na jakiej podstawie?

    KG

  • 4. Data: 2005-03-29 17:46:11
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):
    > Admin ma prawo zmienić cenę,

    A na jakiej podstawie?

    KG

  • 5. Data: 2005-03-29 17:52:32
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *witek* wrote in <news:d2c3ff$ctb$1@inews.gazeta.pl> :

    > Jeżeli umowa nie jest na czas określony, to zawsze możesz z usług
    > zrezygnować.
    > Admin ma prawo zmienić cenę, a ty masz prawo zrezygnować z jego usług
    > jak ci warunki nieodpowiadają.

    A jeśli nie ma podanej ceny netto? wtedy moze jest mozliwośc
    pokombinować.

    --
    Problem z niektórymi ludźmi polega na tym, że kiedy nie są pijani są
    trzeźwi. - William Butler Yeats

  • 6. Data: 2005-03-29 17:54:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kam wrote:

    > A na jakiej podstawie?

    zmiana umowy
    a dlaczego by nie?
    Zmianę możesz zaakceptować i wówczas masz nową ceną
    albo możesz nie zaakceptować i wówczas się rozstajecie.
    do czasu rozstania masz starą cenę.

  • 7. Data: 2005-03-29 17:58:47
    Od: "Big Jack" <m...@h...fdfyez.aw>

    W wiadomości: news:d2c4pe$iit$2@inews.gazeta.pl
    użytkownik *witek* napisał(a):

    > Zmianę możesz zaakceptować i wówczas masz nową ceną
    > albo możesz nie zaakceptować i wówczas się rozstajecie.

    Jeśli takie rozwiązanie przewiduje regulamin/umowa.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 8. Data: 2005-03-29 18:03:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > A na jakiej podstawie?

    Tak prawdę mówiąc wydaje mi sie że wprowadzenie podatku przez ustawę
    (VAT) nie będzie nawet żadną zmianą umowy. To obowiązek publicznoprawny
    który jest nie zależy ood stron. Czy dostawca internetu nie jest
    przypadkiem tylko płatnikiem podatku, a podatnikiem nie jest nabywca
    usługi (internetu)?

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 9. Data: 2005-03-29 18:06:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    witek napisał(a):
    > zmiana umowy
    > a dlaczego by nie?
    > Zmianę możesz zaakceptować i wówczas masz nową ceną
    > albo możesz nie zaakceptować i wówczas się rozstajecie.
    > do czasu rozstania masz starą cenę.

    Jednostronna zmiana umowy? Nie bardzo. Owszem, można zmieniać regulamin,
    w tym opłaty, ale musi to być przewidziane w umowie. Wtedy skutkiem
    zmiany jest prawo do wypowiedzenia umowy. A jeśli możliwości takiej nie
    przewidziano - pozostaje złożyć propozycję zmiany umowy, wymagającej
    zgody obu stron albo wypowiedzieć umowę (ponownie - jeśli jest taka
    możliwość).

    KG

  • 10. Data: 2005-03-29 18:10:29
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Johnson napisał(a):
    > Tak prawdę mówiąc wydaje mi sie że wprowadzenie podatku przez ustawę
    > (VAT) nie będzie nawet żadną zmianą umowy. To obowiązek publicznoprawny
    > który jest nie zależy ood stron.

    Pytanie zrozumiałem tak, że nie chodzi tu tylko o dodanie VATu...