    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podwójne OC - bumerang
    Date: Sun, 15 Oct 2006 19:56:14 +0200

    red <r...@r...com> w
    <news:egtd7o$ref$2@inews.gazeta.pl>:

    > Witam,

    > przejrzałem nieco archiwum grupy - temat widzę kilkakrotnie wałkowany,
    > ale borykam się ostatnio z tym problemem, no to kombinuję jak mogę :)

    > Oczywiście po zakupie używanego samochodu, nieświadomy obowiązującego
    > prawa zawarłem umowę z innym TU i teraz stare zaczyna się domagać pieniędzy.
    [...]
    > w art. 31:
    > a) w ust. 1 dodaje się zdanie czwarte w brzmieniu:
    > "Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio."

    Czyli o zawarciu kolejnej 12 miesięcznej umowy, chyba, że...

    > I tutaj moje pierwsze pytanie: co oznacza, że przepisy stosuje się
    > odpowiednio? Jakie to sytuacje

    Wszystkie dotyczące umów 12 miesięcznych, które nie zostały wypowiedziane

    > i jeśli to oznacza, że art 31. nie jest już stosowany, to dlaczego został?

    Bo minęło 30 dni od nabycia, pacjent nie wypowiedział, umowa sie rozwiązała
    z upływem 12 miesięcy od zawarcia i przyszedł czas na zastosowanie art. 28

    > Drugie pytanie, w zasadzie bardziej istotne - jeśli wchodzi w życie
    > nowelizacja ustawy to czy ona również obowiązuje umowy zawarte przed jej
    > wprowadzeniem?

    A co to jest?:
    Art. 4. Do zobowiązań wynikających z umów ubezpieczenia zawartych przed
    dniem wejścia w życie niniejszej ustawy stosuje się przepisy dotychczasowe.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]