  • 11. Data: 2011-07-12 16:18:11
    Temat: Re: Podwójna opłata u notariusza
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:ivhotq$clq$1@news.onet.pl...

    > No ale podtwierdzenie tej wlasnorecznosci tez si ewiaze z
    > odpowiedzialnoscia - i to ogomna, w koncu wygenerowanym podpisem, jego
    > uzytkownik sygnowal bedzie setki, a moze i tysiace dokumentow i roznych
    > umow...

    No i? To wcale nie musi być notariusz. Np. banki spółdzielcze świadczą
    usługi pośrednictwa przy wyrabianiu certyfikatów kwalifikowanych i wtedy
    wcale nie musisz się podpisywać przy notariuszu.

  • 12. Data: 2011-07-12 16:59:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.07.2011 16:43, Liwiusz pisze:

    > Tutaj nie chodziło o potwierdzenie tożsamości, tylko o potwierdzenie
    > podpisu. A podpisy były dwa.

    Nie, o tożsamości. Że ta osoba tam była i że to ona podpisywała.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2011-07-12 17:03:32
    Od: spp <s...@o...pl>

    > Nie, o tożsamości. Że ta osoba tam była i że to ona podpisywała.

    To było tylko sprawdzenie tożsamości i potwierdzenie podpisów. :)

    --
    spp

  • 14. Data: 2011-07-12 17:08:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nie, o tożsamości. Że ta osoba tam była i że to ona podpisywała.

    Głupiś.
    W tej usłudze chodzi o potwierdzenie własnoręczności podpisu.
    Potwierdzenie tożsamości to niejako sprawa wtórna do tego.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-07-12 17:39:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.07.2011 19:08, Liwiusz pisze:
    > Głupiś.

    A ty tak prymitywny, że bez obrażania rozmówców nie umiesz słowa
    wypowiedzieć?

    > W tej usłudze chodzi o potwierdzenie własnoręczności podpisu.
    > Potwierdzenie tożsamości to niejako sprawa wtórna do tego.

    Czyli jak pójdę, podpiszę własnoręcznie, a się nie wylegitumuję, to mi
    notariusz to potwierdzi?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2011-07-12 17:48:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A ty tak prymitywny, że bez obrażania rozmówców nie umiesz słowa
    > wypowiedzieć?

    Cóż, upór jest też rodzajem głupoty. Każdy ci pisze, że to nie o
    sprawdzenie tożsamości, tylko o potwierdzenie własnoręczności podpisu
    chodzi, a ty nadal swoje.

    > Czyli jak pójdę, podpiszę własnoręcznie, a się nie wylegitumuję, to mi
    > notariusz to potwierdzi?

    Nie.

    Jak w ogóle nie pójdziesz do notariusza (albo jak nie zapłacisz za jego
    przyjazd), to też ci niczego nie potwierdzi, ale wyciąganie z tego
    wniosku, że usługa ta nazywa się "przyjściem do notariusza", a nie
    "potwierdzenie własnoręczności podpisu" jest ...

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-07-12 17:50:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/12/2011 12:39 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A ty tak prymitywny, że bez obrażania rozmówców nie umiesz słowa
    > wypowiedzieć?

    > Czyli jak pójdę, podpiszę własnoręcznie, a się nie wylegitumuję, to mi
    > notariusz to potwierdzi?

    to zalezy co chcesz potwierdzic.

    Ze ninjejszy podpis został złożony w obecności notariusza? Pewnie tak,
    chociaż wątpię byś znalazł tak głupiego notariusza.
    Natomiast na pewno nie bedzie napisane, kto ten podpis złożył.

  • 18. Data: 2011-07-12 17:55:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-07-12 19:50, witek pisze:

    > Ze ninjejszy podpis został złożony w obecności notariusza? Pewnie tak,
    > chociaż wątpię byś znalazł tak głupiego notariusza.
    > Natomiast na pewno nie bedzie napisane, kto ten podpis złożył.

    W sumie notariusz może stwierdzić wszystko, ma nawet osobną taksę 200zł
    na takie niestandardowe usługi, więc jak ktoś będzie chciał nawet
    stwierdzenia, że ma pryszcza na tyłku, to pewnie się da.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2011-07-12 18:15:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.07.2011 19:48, Liwiusz pisze:

    > Cóż, upór jest też rodzajem głupoty. Każdy ci pisze, że to nie o
    > sprawdzenie tożsamości, tylko o potwierdzenie własnoręczności podpisu
    > chodzi, a ty nadal swoje.

    Próbuję zanalizować sytuację oraz dowiedzieć się dlaczego do tej pory
    takich schiz nie było i notariusze brali 1 stawkę, a także czemu Unizeto
    też mówi o jednej stawce.

    Nie chodzi o to, czy się mylę, ale o to, że mnie obrażasz bez powodu, a
    tego sobie nie życzę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2011-07-12 19:18:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Próbuję zanalizować sytuację oraz dowiedzieć się dlaczego do tej pory
    > takich schiz nie było i notariusze brali 1 stawkę, a także czemu Unizeto
    > też mówi o jednej stawce.

    Do tej pory miałeś tak, że za dwa akty (dwa poświadczenia podpisu)
    płaciłeś jak za jeden? To możliwe, bo taksa notarialna to stawki
    maksymalne, więc może jakiś inny notariusz się litował i brał 1/2 stawki.

    Faktem jest jednak, że są to dwa osobne zaświadczenia.

    I gdzie ten Unizeto, bo go nie widzę w wątku?

    --
    Liwiusz