  • Data: 2002-08-04 16:19:17
    Temat: Re: Podszywanie sie pod inna firme
    Od: "Marek Zachara" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy zalozenie firmy o nazwie, ktora jest uzywana przez inna firme,
    > posiadajaca inna forme prawna dzialania, i prowadzenie dzialalnosci
    podobnej
    > do tamtej firmy jest naruszenim prawa?
    > Zalozmy, ze zakladam firme, "Kompania piwowarska s.c." i prowadze sprzedaz
    > hurtowa piwa, poslugujac sie we wszystkich pismach wylacznie nazwa
    "Kompania
    > piwowarska". Czy jest to zlamanie prawa? Zakladajac oczywiscie, ze robie
    > swiadomie liczac na to, ze zdobede klientow przeswiadczonych, ze moja
    firma
> [...]

    O ile dobrze pamietam, prawnie chronione 'z urzedu' sa nazwy osob prawnych
    (ZOO i SA,
    nie wiem jak z nowymi spolkami w nowym KH). Prawo nie chroni jednak w zaden
    sposob nazw DG - czyli moze istniec kilka DG o tej samej nazwie i jest to
    zgodne
    z prawem. Z tym ze w przypadku DG trzeba tez do nazwy dodac wlasne nazwisko.

    MZ