    From: "lena" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podstawiony sprzedawca mieszkania... - cd.
    Date: Mon, 28 Sep 2009 12:19:39 +0000 (UTC)

    > IMHO bez szans/minimalne szanse. Sprawdź dokładnie umowę z agencją, ale
    > będą twierdzić że nie odpowiadają za to co się stało, bo mieszkanie jako
    > takie wady prawnej nie ma, natomiast to że sprzedał je kto inny niż
    > właściciel - nie ich sprawa, właściwy dowód i dokumentu miał.
    > Przeczytałem całą historię i śmierdzi to na kilometr zmową, bo jak
    > inaczej potrafiliby zdobyć wszystkie potrzebne dokumenty. Ogólnie to
    > agencje wymigują się od odpowiedzialności jak tylko mogą, tak naprawdę
    > biorą kupę kasy za to tylko że wiedzą kto chce sprzedać i kto chce kupić.

    Dzięki za odpowiedź. Może nie będzie tak źle - właśnie jesteśmy po rozmowie z
    agencją i właścicielka wykazała się zrozumieniem. Twierdzi, że jest gotowa
    zwrócić prowizję, o ile jej księgowa znajdzie metodę właściwego zaksięgowania
    tego zwrotu. Oczywiście mogłaby się wykręcać ale po prostu, po ludzku rozumie
    w jakiej sytuacji jesteśmy i chce pomóc. Sugeruje też zwrócenie się do
    notariusza - też bezpośrednio, jako do człowieka a nie urzędu.

    Oczywiście zmowa była, widać to gołym okiem, ale nasz wymiar sprawiedliwości
    nie poradził sobie z udowodnieniem współpracy.