  • 11. Data: 2003-02-07 13:38:26
    Temat: Re: Podrobiony podpis na f-rze VAT i oskarżenie
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    'Twas brillig, when Maddy wrote:

    [duuuuuuży ciap]

    OK.
    Napisałem, że "wydaje mi się" i miałem nadzieję, że ktoś to potwierdzi lub
    sprostuje.
    Ty tego dokonałaś i bardzo dziękuję za informacje.

    Ode mnie EOT.

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

    --
    Był czas mrutszławy, ślibkie skrątwy Tomasz Kiełpiński
    Na wałzach wiercząc świrypły, a.k.a. "Kiełpiś"

  • 12. Data: 2003-02-07 13:44:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tomasz Kiełpiński napisał:

    > W jakiejś ustawie? Nie będę się kłócił, bo nie pamiętam szczegółów, ale
    > wydaje mi się, że FV może być podpisana tylko przez pracownika.
    Idać tym tropem wlasciciel, prokurent, pełnomocnik, zleceniobiorca lub
    członek zarządu niezatrudniony na umowe o prace faktury odebrac nie może.
    Oryginalne stwierdzenie, naprawde oryginalne...

    Hmm... to nie jest lista na której przejdzie "nie pamiętam gdzie ale na
    pewno jest taki przepis".
    Albo znasz podstawe prawna albo pleciesz co Ci sie wydaje.
    Trzeciej drogi nie ma

    A tak w ogóle, nie w ustawie a w Rozporzadzeniu Minustar Finansów w
    sparwie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i
    usług a o podatku akcyzowym jest cały rozdział poświęcony temu jak ma
    wygladać i co zawierac faktura VAT.
    Jedynym, co nam pasuje do tematu to:

    "§ 35. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem §
    37, powinna zawierać co najmniej:
    [...]
    13) czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania
    faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób."

    Nie ma definicji osoby uprawnionej do odbioru faktury VAT. Nie znalazlam
    jej w żadnym przepisie.
    Zaskocz mnie! Zawsze chetnie sie uczę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-02-07 14:03:33
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 14. Data: 2003-02-07 17:16:37
    Temat: Odp: Podrobiony podpis na f-rze VAT i oskarżenie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2074p$26n$...@a...news.tpi.pl...
    > Użytkownik Samotnik napisał:
    > No własnie tak sie przygladam i tez jestem ciekawa.
    > Bo to chyba własnie ten znajomy musi byc całemu zamieszaniu winny.
    > W końcu wystarczyło żeby powiedział że miał zwichnieta rękę i taki
    > podpis mu wyszedł bo sie musiał lewą podpisywać.
    > Paranoja jakaś...

    :-) a od czego są grafolodzy ? gościu się przestraszył i musztarda po
    obiedzie ...teraz pewnie nie będzie sobie smrodził ...chyba,że czegoś wiecej
    oczekuje od sprawcy więc jemu posmrodzi ...

    Sandra

  • 15. Data: 2003-02-07 19:06:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > obiedzie ...teraz pewnie nie będzie sobie smrodził ...chyba,że czegoś
    wiecej
    > oczekuje od sprawcy więc jemu posmrodzi ...

    Ci z US to tez niezli modele. Ciekawe co chcieli osiagnac donosem do
    prokuratury?

    Karol

  • 16. Data: 2003-02-07 20:27:46
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    mac wrote:
    > chyba nic nie można już poradzić...

    Pytam bo nie wiem - to takie sprawy ścigane są z URZĘDU ??
    Czy jednak to pokrzywdzony musi ją wnieść?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 17. Data: 2003-02-07 21:45:34
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Pytam bo nie wiem - to takie sprawy ścigane są z URZĘDU ??
    > Czy jednak to pokrzywdzony musi ją wnieść?

    Art. 270 § 1 kk jest ścigany z urzędu.
    Nie ma tu pokrzywdzonego w klasycznej postaci,
    jak choćby przy kradzieży. Jest to przestępstwo
    z rozdziału przeciwko wiarygodności dokumentów
    i to ta wiarygodność, prawidłowy obieg dokumentów,
    jest tu pokrzywdzonym.

  • 18. Data: 2003-02-07 21:47:10
    Od: Marcyś <m...@n...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ci z US to tez niezli modele. Ciekawe co chcieli osiagnac donosem do
    > prokuratury?

    Nie musieli nic chcieć, po prostu ujawniając
    przestępstwo muszą złożyć o nim zawiadomienie,
    inaczej sami odpowiadają za niedopełnienie
    obowiązków.

  • 19. Data: 2003-02-07 22:00:52
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musieli nic chcieć, po prostu ujawniając
    > przestępstwo

    To chyba dopiero jakies podejrzenie popelnienia przestepstwa ?

    > muszą złożyć o nim zawiadomienie,
    > inaczej sami odpowiadają za niedopełnienie
    > obowiązków.

    Pewnie masz racje. Ale jakos nie bardzo moge zrozumiec (jako totalny laik)
    co to jest "przestepstwo przeciwko prawidlowemu obiegowi dokumentow" w tej
    sytuacji. Czy taki sfalszowany podpis powoduje niewaznosci tej faktury ? Czy
    oni cos wyludzili tym sfalszowanym podpisem?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 20. Data: 2003-02-08 09:48:05
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    w poniedzilalk mam rozprawe... zobaczymy co bedzie z tym art 273...

    mac