    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrobiony podpis na f-rze VAT i oskarżenie
    Date: Fri, 07 Feb 2003 14:44:24 +0100

    Użytkownik Tomasz Kiełpiński napisał:

    > W jakiejś ustawie? Nie będę się kłócił, bo nie pamiętam szczegółów, ale
    > wydaje mi się, że FV może być podpisana tylko przez pracownika.
    Idać tym tropem wlasciciel, prokurent, pełnomocnik, zleceniobiorca lub
    członek zarządu niezatrudniony na umowe o prace faktury odebrac nie może.
    Oryginalne stwierdzenie, naprawde oryginalne...

    Hmm... to nie jest lista na której przejdzie "nie pamiętam gdzie ale na
    pewno jest taki przepis".
    Albo znasz podstawe prawna albo pleciesz co Ci sie wydaje.
    Trzeciej drogi nie ma

    A tak w ogóle, nie w ustawie a w Rozporzadzeniu Minustar Finansów w
    sparwie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i
    usług a o podatku akcyzowym jest cały rozdział poświęcony temu jak ma
    wygladać i co zawierac faktura VAT.
    Jedynym, co nam pasuje do tematu to:

    "§ 35. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem §
    37, powinna zawierać co najmniej:
    [...]
    13) czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania
    faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób."

    Nie ma definicji osoby uprawnionej do odbioru faktury VAT. Nie znalazlam
    jej w żadnym przepisie.
    Zaskocz mnie! Zawsze chetnie sie uczę.

    Maddy

    --