  • 1. Data: 2003-02-05 13:44:52
    Temat: Czy Firma ma prawo czytac prywatna poczte pracownika ?
    Od: "JK" <j...@o...pl>

    Czy Firma ma prawo czytac prywatna poczte pracownika ?
    Mowa oczywiscie o poczcie elektronicznej na serwerze Firmy .

    JK

  • 2. Data: 2003-02-05 13:51:40
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    Użytkownik "JK" napisał:
    > Czy Firma ma prawo czytac prywatna poczte pracownika ?
    > Mowa oczywiscie o poczcie elektronicznej na serwerze Firmy .

    W pracy nie powinienes miec prywatnej poczty.
    Z tego co slyszalem to jak najbardziej moga czytac twoja poczte.
    Jesli przychodzi normalny list do ciebie na adres firmy
    to tez nie masz prawa miec pretensji, ze zostal otwarty.
    Dlaczego wiec mialoby byc inaczej z poczta elektroniczna?

    Pozdrawiam.
    Alex

  • 3. Data: 2003-02-06 08:10:56
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > W pracy nie powinienes miec prywatnej poczty.
    > Z tego co slyszalem to jak najbardziej moga czytac twoja poczte.

    Moze jenak jakies paragrafy?

    AJA

  • 4. Data: 2003-02-06 19:46:24
    Od: "MCH" <m...@o...pl>

    Witam

    > Czy Firma ma prawo czytac prywatna poczte pracownika ?
    > Mowa oczywiscie o poczcie elektronicznej na serwerze Firmy .

    O ile mi wiadomo prawo polskie nie przewiduje takiej możliwości,
    a art. 49 Konstytucji wymaga ustawowego uregulowania takiej kwestii.
    Obecnie uprawnienia takie ma ogólnie mówiąc jedynie władza państwowa.

    Zetknąłem się natomiast z orzeczeniem sądu amerykańskiego, w którym
    dopuszczalność inwigilacji pracowników uzasadniono prawem własności
    sieci korporacyjnej. Nie słyszałem niestety o żadnej podobnej sprawie
    w naszym kraju, która zakończyłaby się jakimś wyrokiem.

    ------------
    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2003-02-08 07:04:14
    Od: MarcinJM <m...@i...del.pl>

    MCH wrote:

> [...]
    > sieci korporacyjnej. Nie słyszałem niestety o żadnej podobnej sprawie
    > w naszym kraju, która zakończyłaby się jakimś wyrokiem.

    Byla taka sprawa. dotyczyla ktorejs z kas chorych.

    Byla glosna burza prawnikow na ten temat.
    Wnioski byly nastepujace:
    Narzedzia, sprzet, meble, komputery sa wlasnoscia pracodawcy i wszystko
    co zostanie za ich pomoca wyprodukowane/wygenerowane jest wlasnoscia
    pracodawcy. Za tym szlo stwierdzenie, ze poniewaz jak wyzej, pracodawca
    odpowiedzialny jest za wszystko co jest
    wyprodukowane/wygenerowane/przechowywane na jego sprzecie i
    urzadzeniach, a co za tym idzie moze sprawowac nad tym pelna kontrole.

    W rzeczonej kasie chorych na serwerze przechowywana byla pornografia.

    Umocowania prawnego takiego stanu rzeczy nie znam - nie jestem
    prawnikiem. Ale wszystko wydaje mi sie logiczne

    --
    PozDro
    MarcinJM