  • 1. Data: 2003-02-05 15:59:04
    Temat: Podrobiony podpis na f-rze VAT i oskarżenie
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    przez okres wakacji pomagałem znajomemu w firmie, niestety na dziesięciu
    f-rach VAT za tankowane paliwo podpisywałem się czytelnie jego imieniem i
    nazwiskiem, po czym pobierałem za nie pieniądze z kasy firmy (wszystko za
    zgodą jej właściciela). Pech chciał, że do tych f-r, przyczepił się US gdyż
    podpis znacząco odbiegał od oryginalnego podpisu właściciela - osoby
    upoważnionej do odbioru f-r VAT. Sprawa się "rozwinęła" i zostałem oskarżony
    o przestępstwo z art. 271 par. 1 i 3 KK, art. 270 par. 1 KK i art. 273 KK w
    zw. z art. 12KK i art. 11 par. 2 KK

    potrafię zrozumieć wszystkie zarzuty ale jeden nie daje mi spokoju:
    Art. 271.
    § 1. Funkcjonariusz publiczny lub inna osoba uprawniona do wystawienia
    dokumentu, która poświadcza w nim nieprawdę co do okoliczności mającej
    znaczenie prawne, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 3. Jeżeli sprawca dopuszcza się czynu określonego w § 1 w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowej lub osobistej, podlega karze pozbawienia wolności od 6
    miesięcy do lat 8.

    przecież nie byłem osobą uprawnioną do wystawienia dokumentu....
    czy samodzielnie wybronie sie w sądzie z art 271 czy korzystac z prawnika?

    Maciej

  • 2. Data: 2003-02-05 22:53:12
    Temat: Re: Podrobiony podpis na f-rze VAT i oskarżenie
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "mac" <m...@g...pl> wrote in message

    Ha ha ha! Sorry... NMSP :-D

    Co to za duren Cie oskarza? Prokurator???

    > przecież nie byłem osobą uprawnioną do wystawienia dokumentu....

    E tam - to jest jeszcze pikus! Najwazniejsze, ze nie jestes
    _funkcjonariuszem publicznym_ ( art. 115 par 13 kk) !!! To od razu wyrzucamy
    do kosza.

    > czy samodzielnie wybronie sie w sądzie z art 271 czy korzystac z prawnika?

    Olej 271 - to jest bzdura na resorach. 273 jest z nim zwiazany i polega na
    uzywaniu np. podrobionego prawka lub ligitymacji - stanowia swoje lustrane
    odbicie ( za jeden odpowiada ten który wystawil lewizne, za drugi ten, co
    sie nia posluguje). Absolutnie hipoteza zadnego z nich nie przystaje do
    opisanej sytuacji.
    Co do 270 to juz sprawa jest bardziej sliska. Dokument definiuje nastepny
    paragraf art. 115 ( czyli 14 :-)). Robi to dosyc mgliscie, a ja nie znam
    orzecznictwa w tej materii, ale _moze_ tak byc, ze faktyra jest dokumentem w
    rozumieniu kk.

    To jednak IMO nie przesadza jednak o Twojej odpowiedzialnosci karnej - jest
    tu wiele "ale" które umiejetny adwokat umiejetnie powinien wykorzystac.
    Przede wszystkim luki wpodmiotowej stronie przestepstwa, a nie ma przeciez
    typu nieumyslnego falszerstwa. I inne

    Inna kwestia sa potencjalne zagrozenia ze strony karnych przepisów zawartych
    w ustawodawstwie podatkowym. Odczuwam organiczna niechec do grzebania w tym
    bagnie, wiec wybacz, ale nie sprawdze tego. W Kodeksaie skarbowym chyba nic
    nie ma. Zreszta - na razie nie masz sie czym martwic, bo Cie jeszcze ot o
    nie oskarzaja :-)

    Nie wiem tez na jakim stadium jest sprawa - juz wniesiono akt oskarzenia?

    A co do papugi, to radze, jak zawsze, ja miec :-)))

    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-06 09:54:07
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "mac" <m...@g...pl> wrote in message
> [...]
    gdyż
    > podpis znacząco odbiegał od oryginalnego podpisu właściciela - osoby

    nauczka dla wszystkich - NIGDY ine podpisywac sie jako kto inny.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2003-02-07 10:55:17
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > nauczka dla wszystkich - NIGDY ine podpisywac sie jako kto inny.

    Tym bardziej, że w tym wypadku miałeś pełne prawo podpisać fakturę
    własnym nazwiskiem na podstawie ustnego upoważnienia szefa

  • 5. Data: 2003-02-07 11:30:41
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    'Twas brillig, when Jureq wrote:

    > Tym bardziej, że w tym wypadku miałeś pełne prawo podpisać fakturę
    > własnym nazwiskiem na podstawie ustnego upoważnienia szefa

    Nie będąc w jakikolwiek formalny sposób powiązany z firmą?

    Pozdrawiam,
    Kiełpiś

    --
    Pieczło, jaszczągów maźnych rój Tomasz Kiełpiński
    Wiroświdrował na zegawie, a.k.a. "Kiełpiś"

  • 6. Data: 2003-02-07 11:47:46
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> wrote in message

    > Nie będąc w jakikolwiek formalny sposób powiązany z firmą?

    A gdzie jest napisane

    "podpis osoby formalnie zwiazanej z firma i uprawnionej
    do odbioru FV" ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-07 11:56:01
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b1rcc7$mml$1@inews.gazeta.pl> mac napisał(a):
> [...]
    > o przestępstwo z art. 271 par. 1 i 3 KK, art. 270 par. 1 KK i art. 273 KK w

    Nie rozumiem - czy znajomy Cię wsypał? Dlaczego nie powiedział, że to
    jego podpis? Nic mu nie zrobią przecież. Zawsze można mówić, że podpis
    czytelny tak wygląda (bo ma być czytelny), a nieczytelny - ten właściwy - tak,
    jak w oficjalnych dokumentach.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2003-02-07 12:00:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > czytelny tak wygląda (bo ma być czytelny), a nieczytelny - ten właściwy - tak,

    No własnie tak sie przygladam i tez jestem ciekawa.
    Bo to chyba własnie ten znajomy musi byc całemu zamieszaniu winny.
    W końcu wystarczyło żeby powiedział że miał zwichnieta rękę i taki
    podpis mu wyszedł bo sie musiał lewą podpisywać.
    Paranoja jakaś...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-02-07 13:03:46
    Od: Tomasz Kiełpiński <k...@U...onet.pl>

    'Twas brillig, when Boguslaw Szostak wrote:
    > "Tomasz Kiełpiński" <k...@U...onet.pl> wrote in message

    > A gdzie jest napisane
    >
    > "podpis osoby formalnie zwiazanej z firma i uprawnionej
    > do odbioru FV" ?

    W jakiejś ustawie? Nie będę się kłócił, bo nie pamiętam szczegółów, ale
    wydaje mi się, że FV może być podpisana tylko przez pracownika.

    > Boguslaw

    Pozdrawiam,
    Tomek

    --
    Był czas mrutszławy, ślibkie skrątwy Tomasz Kiełpiński
    Na wałzach wiercząc świrypły, a.k.a. "Kiełpiś"

  • 10. Data: 2003-02-07 13:36:11
    Od: "mac" <m...@g...pl>

    w prokuraturze powiedział, że nie jego podpis tylko mój ale dał mi zgodę.
    policja wzięła do sprawdzenia nasze podpisy i wyszło....

    chyba nic nie można już poradzić...
    mac