    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podrobiony podpis na f-rze VAT i oskarżenie
    Date: Wed, 5 Feb 2003 23:53:12 +0100

    "mac" <m...@g...pl> wrote in message
    news:b1rcc7$mml$1@inews.gazeta.pl...

    Ha ha ha! Sorry... NMSP :-D

    Co to za duren Cie oskarza? Prokurator???

    > przecież nie byłem osobą uprawnioną do wystawienia dokumentu....

    E tam - to jest jeszcze pikus! Najwazniejsze, ze nie jestes
    _funkcjonariuszem publicznym_ ( art. 115 par 13 kk) !!! To od razu wyrzucamy
    do kosza.

    > czy samodzielnie wybronie sie w sądzie z art 271 czy korzystac z prawnika?

    Olej 271 - to jest bzdura na resorach. 273 jest z nim zwiazany i polega na
    uzywaniu np. podrobionego prawka lub ligitymacji - stanowia swoje lustrane
    odbicie ( za jeden odpowiada ten który wystawil lewizne, za drugi ten, co
    sie nia posluguje). Absolutnie hipoteza zadnego z nich nie przystaje do
    opisanej sytuacji.
    Co do 270 to juz sprawa jest bardziej sliska. Dokument definiuje nastepny
    paragraf art. 115 ( czyli 14 :-)). Robi to dosyc mgliscie, a ja nie znam
    orzecznictwa w tej materii, ale _moze_ tak byc, ze faktyra jest dokumentem w
    rozumieniu kk.

    To jednak IMO nie przesadza jednak o Twojej odpowiedzialnosci karnej - jest
    tu wiele "ale" które umiejetny adwokat umiejetnie powinien wykorzystac.
    Przede wszystkim luki wpodmiotowej stronie przestepstwa, a nie ma przeciez
    typu nieumyslnego falszerstwa. I inne

    Inna kwestia sa potencjalne zagrozenia ze strony karnych przepisów zawartych
    w ustawodawstwie podatkowym. Odczuwam organiczna niechec do grzebania w tym
    bagnie, wiec wybacz, ale nie sprawdze tego. W Kodeksaie skarbowym chyba nic
    nie ma. Zreszta - na razie nie masz sie czym martwic, bo Cie jeszcze ot o
    nie oskarzaja :-)

    Nie wiem tez na jakim stadium jest sprawa - juz wniesiono akt oskarzenia?

    A co do papugi, to radze, jak zawsze, ja miec :-)))

    Depi.