    From: "greg" <g...@p...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podpis za kogoś
    Date: Mon, 16 Feb 2004 09:20:32 +0100

    Użytkownik "Mrls" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c0ounp$lgf$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Może rozszerzę zakres informacji...
    > Byłem upoważniony do odbioru gotówki w sklepie. Miałem pisemne
    upoważnienie
    > w tym zakresie i zgodę prezesa aby podpisać się za niego na dokumencie KP.
    > Wręczający mi gotówkę wiedzieli kim jestm i akceptowali mój podpis za
    > prezesa spółki (podpisywałem się nazwiskiem prezesa o czym oni wiedzieli).
    > Czy zatem jeżeli byłem upoważniony do tego wszystkiego i działałem z
    > polecenia można mi coś w związku z tym zarzucić?? szczególnie chodzi mi o
    > fałszowanie podpisu czy dokumentu??
    >
    > dzięki
    I jeszcze wyrok SN w tej własnie materii

    Dla bytu przestępstwa z art. 270 § 1 kk zupełnie obojętne jest to, czy
    osoba, której podpis podrobiono na dokumencie, wiedziała o tym lub wyraziła
    na to zgodę, czy też nie. Dokument jest bowiem podrobiony wówczas, gdy nie
    pochodzi od osoby, w której imieniu został sporządzony. Podpisanie innej
    osoby jej nazwiskiem na dokumencie mającym znaczenie prawne, nawet za zgodą
    tej osoby, stanowi przestępstwo z art. 270 kk. Dla bytu tego przestępstwa
    jest przy tym obojętne, czy ktoś poniósł przez to szkodę, czy też nie.