  • Data: 2014-08-01 11:48:19
    Temat: Re: Podpis elektroniczny: czy narusza prawo użędnika?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > A ja mam w związku z tym pytanie. Szukałem kiedyś w polskich ustawach
    > jakichś podstaw do uznania, że istnieje coś takiego jak "certyfikat
    > wystawiony na potrzeby korzystania w urzędzie" I nie znalazłem.
    > Wychodziło mi cały czas, że wszelkie zawarte w certyfikacie podpisu
    > kwalifikowanego informacje o ograniczeniach jego stosowania nie mają z
    > punktu widzenia naszego prawa żadnego znaczenia. Takim "ograniczonym"
    > certyfikatem można podpisać wszystko i będzie to według prawa ważne.

    Nie wiem, ale wydaje mi się, że tak, tj że można podpisać wszystko. Nie
    widzę zresztą większego sensu by było inaczej. Bo rozumiem, że chciałbyś by
    ktoś kto użył podpisu wbrew ograniczeniom odpowiadał a nie np że podpis jest
    tylko nieważny. Samo w sobie ma to sens, ale jak chodzi o ograniczenia tego
    rodzaju co urząd/prywatnie to narażałoby to głównie zwykłych użytkowników na
    dodatkową odpowiedzialność niewiele wnosząc do wiarygodności podpisywanej
    treści. Masz kilka certyfikatów i z nich korzystasz. Pieprznąłeś się i co ?

    > Czyżby w tej dziedzinie coś się zmieniło?

    A coś sugeruje, że się zmieniło ?