    From: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podpis elektroniczny
    Date: Tue, 30 Jul 2002 12:41:44 +0200
    Sender: v...@p...onet.pl@f-net.pai.net.pl

    "blad" <b...@W...pl> wrote in message
    news:3d41734e$1_3@news.vogel.pl...
    > Użytkownik "Lukasz Piestrzeniewcz"
    Bardzo
> [...]
    > zalogowaniu maja taki skutek jakby byly podpisane cyfrowo.
    >
    > nie. taki certyfikat to twoj klucz publiczny podpisany przez bank - po
    > wczytaniu do przegladarki kazdy moze go wybrac do komunikacji z
    bankiem.
    > Komunikacje ustanowi poprawnie jesli poda jeszcze wlasciwy login i
    haslo
    > (ktore sam wymyslil i moze zmienic)
    > Dopiero jak się robi operację finansową to podpisuje się ja przy
    użyciu
    > klucza prywatnego, który TYLKO TY masz na dyskietce lub w przyszłosci

    To nie tak ! (Nie przeczytałem dokładnie to co pisałesz w tym akapicie).
    Połaczenie SSL może być również tak zestawione, że przegladarka przesyła
    do (powiedzmy) banku twój certyfikat, nastepnie polączenie (klucze do
    szyfrowania transmisji) będą negocjowane za pomocą klucza prywatnego,
    które na przykład masz w karcie. Jest to wbudowana funkcja serwerów i
    wieksazości klientów (przeglądarek).
    W tym układzie ten (powiedzmy) bank mimo, że po raz pierwszy ma z tobą
    do czynienia, wie, ze Ty to Ty i poswiadcza o tym eTelbank lub inne
    Unizeto.
    To jest i działa. I chyba o to chodziło kol. Piestrzeniewczowi.
    Kwestia tylko :
    1. czy dokument który w wyniku takiego czego powstanie może (i pod
    jakimi warunkami może) byc dowodem w razie sporu
    2. Czy to jest rozsądne (niezaprzeczalność na klucze, które pozwalają
    logować).
    Vizvary