  • Data: 2019-08-26 16:40:00
    Temat: Re: Podejrzany piorun
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wypowiadal sie w radio jakis ratownik górski i twierdził, że krzyża by
    > nbie ruszał, bo krzyż działa jak odgromnik i zamiast gdzie indziej
    > uderzyć, uderza w uziemiony krzyż. Inna rzecz, że podczas burzy nie
    > powinno być tam ludzi, ale znowu są opowieści o tym, jak próbowano
    > namówić ludzi do powrotu na pół godziny przed burzą, ale oni woleli iść.

    Piorun w coś walnąć musi. Jak jest metalowy krzyż, to najczęściej w
    niego, jak w odgromnik wali. Nie byłoby krzyża, to i tam by w coś
    przygrzmocił. Jakby tam byli jacyś ludzie, to zostaliby poszkodowani.

    Wiele razy podczas pobytu w Zakopanem widziałem, że w ten krzyż uderza
    piorun. No przynajmniej w jego okolice, bo widywałem to z dołu. Jak jest
    krzyż, to przynajmniej wiadomo, gdzie się stać nie powinno.

    Jak to się stało, ze tym razem tam było tak dużo osób? Teraz, to wszyscy
    są mądrzy, że powinni uciekać. Natomiast kluczowym jest wykazanie, że
    przed burzą istniały przesłanki, że te wyładowania będą szczególnie
    bardziej niebezpieczne