    From: Trefniś <t...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podejrzany piorun
    Date: Mon, 26 Aug 2019 11:14:18 +0200
    <X...@1...0.0.1>
    <qpt8F.26978$AS3.10778@fx19.ams1>
    <X...@1...0.0.1>
    <i5E8F.33219$AS3.19648@fx19.ams1> <o...@t...home>
    <PeL8F.57624$et3.32727@fx12.ams1> <o...@t...home>
    <MWM8F.27771$%Z2.17044@fx06.ams1>

    W dniu .08.2019 o 10:41 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    > No ale tam nie ma się gdzie rozproszyć. W tym problem. Rozproszenie ma
    > sens jak wyjdziemy poza pole rażenia (pewnie dobre kilkadziesiąt
    > metrów), a na wierzchołku czy na zboczu jest to niewykonalne.

    Odstęp nawet kilku metrów może mieć znaczenie!

    > Większość osób spanikuje i nie będzie myśleć racjonalnie. Już chyba
    > łatwiej będzie wyedukować aby nie lexli w górę jak jest burza.
    > Przynajmniej taki zysk z tej całej tragedii i miejmy nadzieje, że trafi
    > gdzie powinno i zostanie zapamiętane.

    Tak właśnie.
    Mam też nadzieję, że teraz nieszczęsny krzyż zostanie zbadany dokładnie,
    na ile pełni funkcję instalacji odgromowej w tamtym rejonie.
    Bo wbrew GWnianym ekspertom on tę rolę spełnia, tylko na ile skutecznie?
    Być może bez krzyża byłoby więcej ofiar.

    Mocno odeszliśmy od tematu grupy, ale chociaż dzięki temu lepiej żyje.
    W tamtym rejonie można wprowadzić dedykowany system ostrzegania przed
    rzeczywistymi burzami, zamiast bazować na ułomnych prognozach pogody i ew.
    ostrzeżeniach.
    Wyładowania atmosferyczne są widoczne na radarach, ale też słyszalne w
    niektórych pasmach radiowych (w służbach radiowych to się nazywa QRM).
    Takie trzaski od wyładowań puszczone nawet przez głośniki byłyby bardzo
    obrazowe i spełniłyby rolę lepiej, niż potencjalnie nadużywane (ze strachu
    przed prokuratorem) ostrzeżenia.

    --
    Trefniś