    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Podejrzany piorun
    <X...@1...0.0.1>
    <qpt8F.26978$AS3.10778@fx19.ams1>
    <X...@1...0.0.1>
    <i5E8F.33219$AS3.19648@fx19.ams1> <o...@t...home>
    <PeL8F.57624$et3.32727@fx12.ams1> <o...@t...home>
    Date: Mon, 26 Aug 2019 08:41:16 GMT

    On 2019-08-26, Trefniś <t...@m...com> wrote:

    > To duży plus, umieć przyznać się do błędu. Szacun.

    No nabrałem wątpliwości, bo jest to wypadkowa 2ch rzeczy - czy wieksze
    jest prawdopodobieństwo, że walnie w kogoś jak kucnie czy, że walnie w
    ogóle gdzieś w okolicy. Myślałem, że to pierwsze, ale poguglałem,
    zastanowiłem się i wyszło mi, że jednak lepiej się nie kłaść. Nie ma
    sensu iść w zaparte.

    > Przy okazji - naprawdę warto rozproszyć się w razie burzy.
    > Albo ja będę mógł komuś pomóc (zewn. masaż serca, ew. oparzenia i urazy,
    > wezwanie pomocy), albo sam będę jej potrzebował.

    No ale tam nie ma się gdzie rozproszyć. W tym problem. Rozproszenie ma
    sens jak wyjdziemy poza pole rażenia (pewnie dobre kilkadziesiąt
    metrów), a na wierzchołku czy na zboczu jest to niewykonalne.

    > Tylko trzeba bardzo uważać, by nie upaść (z powodu owego napięcia
    > krokowego). Należy koniecznie poruszać się skokami. Wtedy obie stopy nie
    > dotykają podłoża równocześnie.

    Większość osób spanikuje i nie będzie myśleć racjonalnie. Już chyba
    łatwiej będzie wyedukować aby nie lexli w górę jak jest burza.
    Przynajmniej taki zysk z tej całej tragedii i miejmy nadzieje, że trafi
    gdzie powinno i zostanie zapamiętane.

    --
    Marcin