  • 1. Data: 2005-11-09 17:23:26
    Temat: Podatek od spadku.
    Od: "czarnY" <a...@g...pl>

    witam,
    dostałem w spadku mieszkanie od bardzo bliskiej mi osoby, ale niestety prawnie
    od bardzo dalekiej (III grupa podatkowa), byłem w mieszkaniu zameldowany i
    mieszkałem (opiekowałem się tą osobą). Niestety opieka ta nie była
    poświadczona prawnie (co teraz wiem, że było błędem - od strony podatkowej).
    Nie mam swojego mieszkania i tym bardziej pieniędzy aby zapłacić tak duży
    podatek od spadku (~23000 PLN), czy są jakieś możliwości aby nie płacić podatku.

    pozdrawiam, zrozpaczony

  • 2. Data: 2005-11-09 17:25:56
    Temat: Re: Podatek od spadku.
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Niejaki Bugaj Ryszard przekona Cię zapewne, że jest to bardzo mały podatek od
    spadku...
    JaC

  • 3. Data: 2005-11-10 06:33:24
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "czarnY" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie mam swojego mieszkania i tym bardziej pieniędzy aby zapłacić tak
    > duży
    > podatek od spadku (~23000 PLN), czy są jakieś możliwości aby nie płacić
    > podatku.

    Zawsze możesz spadku nie przyjąć - wtedy nie zapłacisz podatku wcale. No
    chyba że już przyjąłeś - to po ptokach. Może weź jakąś pozyczkę hipoteczną
    pod zastaw tego mieszkania na zapłatę tego podatku?

    --
    pozdrawiam
    P.