    From: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poczta-przesylka
    Date: Sat, 30 Aug 2003 09:57:12 GMT

    Użytkownik "Ela:-)" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bipni6$h11$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > tylko nie mowcie mi ze sama jestem sobie winna, wysylaljac wartosciowe
    > rzeczy przesylka, bo kurcze poczta jest od tego aby dostarczac.
    > no trudno wtopilam 2 telefoniki
    > pozdrawiam wszystkich i zycze milego dnia

    Nie mniej jednak tak czy owak zawsze istnieje ryzyko transferu i trzeba brać
    to pod uwagę.
    Poczta po to wymyśliła różne opcje takie jak list wartosciowy, paczka z
    podaną wartością, PRIORYTET, Pocztex, polecony, ekonomiczny itd itd. aby
    kazdy nadawca zminimalizował ryzyko transferu i zabezpieczył się przed
    ewentualną porażką transferu.

    Ile razy ja miałem w pracy przypadki, ze nadawca przyksnerzył, zamiast
    Pocztex za 25 zł, wysłał Priorytet za 4,50, przesyłka nie dotarła na czas, a
    co za tym idzie nie mogłem mu załatwić sprawy, a co za tym idzie facet
    stracił życiową szansę !!!!! a teraz na kolejną szansę musi czekac bliżej
    nieokreslony czas, może tydzień, moze miesiąc, a może nawet rok !! a może i
    dłużej !!
    Są sprawy na których nie należy oszczędzać. Trzeba jak to w życiu dokonywać
    racjonalnej kalkulacji ewentualnych zysków i potencjalnych strat.
    Konkretny przykład:
    lepiej wstać pół godziny wcześniej i pójśc pieszo, niż spać 15 minut dłużej
    i pojechać autobusem.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa