  • Data: 2008-07-15 22:04:30
    Temat: Re: Poczta nie chce wydac przesylki poleconej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Jul 2008, Tristan wrote:

    > Tzn?

    Kompakt po polsku to "zintegrowany", w znaczeniu "parę rzeczy
    w jednej obudowie".
    Angielskie znaczenia są dużo szersze, zawierają m.in. "upakowany"
    (takich wynalazków jak ugoda nie licząc :)).
    Anglicyzm już się dość mocno rozplenił, sam przez (podłą bo podłą
    ale zawsze) znajomość angielskiego wtopiłem...
    Przykładowo "kompaktowy aparat fotograficzny" nie oznacza "mały
    aparat foto", lecz aparat w którym istotne części (w praktyce
    korpus i obiektyw, bo lampa jest w dzisiejszych czasach niemal
    w każdym) są zintegrowane w jedno (niewymienne).
    Sprawdzałem w słownikach - zawsze tak było, spłuczka kompaktowa
    to taka z "przyrośniętą" muszlą, a nie miniaturka spłuczki
    a lustrzanka kompaktowa to taka z "przyrośniętym" obiektywem
    a nie (dlatego) że mała.
    Niestety wszelkie "shopy" i podobne manie (nie od "mieć", a od
    "manii") powodują skuteczne ogłupienie :[, jeszcze chwila
    a wszyscy będziemy pisać że coś jest kul (znaczy z angielskim
    znaczeniem a polskimi literami).

    > Noś boś tyś sięś uparłeś naś definicjęś kodeskowąś.

    Nie zaprzeczam, że uparłem się, ale akurat tu jestem nomen omen
    w ... prawie. Znaczy w hierarhii grupy takie słowo jak "prawo"
    jak to piszesz:

    > występywa.

    ...o to to :)

    pzdr, Gotfryd