    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pobieranie wiadomosci przez RSS na wlasna witryne
    Date: Sat, 11 Aug 2007 08:01:35 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 07.08.2007 pavka <p...@j...pl> napisał/a:
    > Moge stworzyc strone, ktora pobiera teksty z roznych zrodel ale tylko
    > takie krotkie cytaty z linkami czytaj wiecej w ... i link do zrodla i
    > to by bylo odpowiednie dla mnie /pamietam tylko jeden swoj adres www i
    > reszte mam pod reka na niej./ I nie musze prosic wszystkich autorow
    > blogow o zgode na to /wskazane jest to ale nie konieczne/ ani nie
    > musze prosic o zgode na pobieranie przez rss tych danych z serwisu.

    Konieczna zgoda zawsze dotyczy publikacji/rozpowszechniania. Pobierać
    publicznie dostępny materiał możesz oczywiście bez zgody.
    Dozwolone rozpowszechnianie krótkich fragmentów (bez zgody) jest możliwe w
    zasadzie w 2ch przypadkach:
    - gdy jesteś prasą/radiem/telewizją
    - gdy wykorzystujesz fragmenty w zakresie uzasadnionym prawami gatunku w
    utworze samodzielnym.

    --
    Marcin