  • 11. Data: 2003-11-19 12:31:07
    Temat: Re: Pobieranie odcisków palców za przejście na czerwonym świetle?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-19 12:56, Leszek wrote:
    > Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 41 dziewcze moje drogie ;) A nawet bliżej już do 42.
    > A zapytałem bo nie przypominam sobie aby za "komuny" pobierano odciski
    > palców za przejście na czerwonym swietle.
    > Ale być może ty masz bogatszy bagaż doświadczeń ;)

    Mnie pobrali za to, że byłem nieodpowiednio ubrany;
    Mój kolega o mało nie został relegowany ze studiów, bo kupował chleb w
    nieodpowiednim miejscu.
    O czasach dawniejszych nie wspomnę - bo wtedy można było trafić do
    pierdla, jak się ktoś Coca-Coli chciał napić, albo opowiadał kawały o ZSRR.
    Fakt, że nie pobierali w sposób zorganizowany za literalnie wymienione
    przejście na czerwonym świetle jest miałkim powodem do gloryfikacji
    starego porządku.
    Najmniejsza przstepczość była w pierwszych miesiącach stanu wojennego -
    znaczy, że go należy teraz wprowadzić? Kogo odstrzelić na początek -
    kilku górników, stoczniowców?

    > Na drugi raz zastanów się zanim coś palniesz o komunie bo akurat w kwestii
    > bezpieczeństwa było wtedy o niebo lepiej.

    Za Hitlera też pewnie całkiem fajnie było. (to moja ulubiona sztuczka
    manipulacyjna - Hitler na każda okazję, np. Hitler też pobierał odciski
    palców).

    Pzdr: Catbert

  • 12. Data: 2003-11-19 12:35:46
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Więc akurat w tym punkcie jest gorzej, co nie znaczy że wtedy było lepiej
    > jest za czym tęsknić. Jeśli rzeczywiście masz tyle lat ile mówisz, to
    > powinieneś pamiętać jak wyglądała wtedy rozmowa z "władzą" a jak wygląda
    > teraz.

    Teraz dresy policję olewają a wtedy odnoszono się do milicji z szacunkiem
    .Mnie to nie przeszkadzało.

    > A 2 lata różnicy wieku nie dają ci prawa traktowania innych z góry i
    > wymądrzania się na tematy, które inni znają tak samo dobrze albo i lepiej.

    Ale niektórzy znają gorzej albo wcale. A wymądrzają się wszyscy nie
    wyłączając ciebie.

    Pozdr
    Leszek

  • 13. Data: 2003-11-19 12:47:00
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > Teraz dresy policję olewają a wtedy odnoszono się do milicji z szacunkiem
    > .Mnie to nie przeszkadzało.

    Prawda jest taka, że wszyscy gardzili glinami. Jak mozna było szanować
    kogoś, kto nie szanował innych tylko próbował wzbudzać strach? Ten kto
    widział na żywo zomowca a akcji, będzie wiedział co mam na myśli.

    > Ale niektórzy znają gorzej albo wcale. A wymądrzają się wszyscy nie
    > wyłączając ciebie.

    To ty zacząłeś osobiste wycieczki pod moim adresem. I to tylko dlatego, że
    śmiałem podnieść swoją niegodną rękę na świętą komunę.
    Coś mi się wydaje że chyba byłeś jednym z tych, którzy korzystali z prl-u.
    Stąd te nieco histeryczne rakcje na jego krytykę.

    A.

  • 14. Data: 2003-11-19 12:57:44
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Coś mi się wydaje że chyba byłeś jednym z tych, którzy korzystali z prl-u.

    Pudło.Byłem przewodniczącym "Solidarności" w jednej z poznańskich
    instytucji.
    Ale nigdy nic mnie nie zaślepiało i wiem co było wtedy lepsze a co jest
    dzisiaj.
    Przypomnij sobie sprawy socjalne, bezpieczeństwo, brak bezrobocia i strachu
    przed jutrem bez środków utrzymania.
    Kto się do polityki nie mieszał ten raczej kontaktu z pałą zomowską nie
    miał.
    I stą wzięło się dwa lata temu takie poparcie dla SLD. Z tęsknoty za
    bezpieczeństwem publicznym jak i socjalnym większość społeczeństwa
    opowiedziała się za lewicą mimo świadomości faktu że tworzą ją "komuchy".

    Pozdr
    Leszek

  • 15. Data: 2003-11-19 12:58:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Stąd te nieco histeryczne rakcje na jego krytykę.

    Gdzie widzisz histeryczne reakcje??

    Leszek

  • 16. Data: 2003-11-19 13:12:13
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    > instytucji.
    > Ale nigdy nic mnie nie zaślepiało i wiem co było wtedy lepsze a co jest
    > dzisiaj.

    A ja mieszkałem w Gdańsku i widziałem co ta czerwona hołota wyprawiała z
    ludźmi. Po prostu szok że nikogo za to nie rozstrzelano po '89 r.

    > Przypomnij sobie sprawy socjalne, bezpieczeństwo, brak bezrobocia i
    strachu
    > przed jutrem bez środków utrzymania.

    W sowieckich łagrach też nie było takich problemów. Ten model po prostu tak
    działa, pytanie tylko jak długo? W Europie zbankrutował pod koniec lat
    80-tych, ale za te socjalne zabawy bedą płacić jeszcze nasze wnuki. I to ma
    być dobre?

    > Kto się do polityki nie mieszał ten raczej kontaktu z pałą zomowską nie
    > miał.

    A wolność słowa to wg ciebie mieszanie się do polityki? A opowiadanie
    dowcipów i mówienie prawdy o otaczającej nas rzeczywistości? Kiepski
    argument kolego.

    > I stą wzięło się dwa lata temu takie poparcie dla SLD. Z tęsknoty za
    > bezpieczeństwem publicznym jak i socjalnym większość społeczeństwa
    > opowiedziała się za lewicą mimo świadomości faktu że tworzą ją "komuchy".

    To jest właśnie cały paradoks: ofiara głosująca na swojego kata.
    IMO efekt "osierocenia" ludzi za ktorych do tej pory myśleli inni, załamanie
    się gospodarczych struktur prl-u i propaganda Czarzastego w TV.

    A.

  • 17. Data: 2003-11-19 13:24:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A ja mieszkałem w Gdańsku i widziałem co ta czerwona hołota wyprawiała z
    > ludźmi.

    W którym roku?

    > W sowieckich łagrach też nie było takich problemów.

    A jaki jest temat dyskusji??
    Acha już wiem. To ilu "czarni" spalili na stosach;)

    > I to ma być dobre?

    Było dobre dla zdecydowanej większości społeczeństwa.

    > A wolność słowa to wg ciebie mieszanie się do polityki? A opowiadanie
    > dowcipów i mówienie prawdy o otaczającej nas rzeczywistości? Kiepski
    > argument kolego.

    Opowiadałem dowcipy (odważny byłem;) i nie siedziałem. Ty siedziałeś? czy
    tylko słyszałeś o tych co siedzieli za "kawały' ?

    > To jest właśnie cały paradoks: ofiara głosująca na swojego kata.

    To nie paradoks. To socjologia.

    Pozdr
    Leszek

  • 18. Data: 2003-11-19 14:15:39
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Nie chcę mi się już spamować bo i tak się nie przekonamy. Podsumuję tylko tą
    dyskusję jednym zdaniem: Prl był dla mnie krajem który nie miał żadnych
    zalet i tęsknota za nim wydaje mi się absurdalna.

    A.

  • 19. Data: 2003-11-19 14:39:51
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Prl był dla mnie krajem który nie miał żadnych
    > zalet

    dal mnie miał jedną-
    byłem wtedy młodszy;)

    g.