  • Data: 2007-02-03 19:11:01
    Temat: Re: Pobieranie danych z bazy Biblioteki Narodowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wysocki" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eq2jlv$k2l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Znaczy się, to nie ma być do końca przeglądarka. Mam zamiar stworzyć
    > serwis internetowy dotyczący książek, i jedną z funkcji będzie
    > uzyskiwanie informacji na temat książki na podstawie ISBN. Dlatego baza
    > danych Biblioteki Narodowej wydaje się najatrakcyjniejsza, bo oni tam
    > mają w zasadzie 98% książek o jakie userzy będą "pytać". Dlatego, też po
    > jednokrotnym pobraniu informacji o danej książce trafiały by one do
    > mojej bazy, ze względów optymalizacyjnych.

    Każda przeglądarka przecież działa w ten sposób, ze importuje do cash'a
    informacje. Nawte IE zapisuje dane na dysku. O to nikt pretensji mieć nie może.

    > Szukam więc sensownej bazy danych, z której takie informacje mógłbym pobrać.
    > Do Biblioteki Narodowej wysłałem email wczoraj. Mam nadzieję, że
    > odpowiedzą i to pozytywnie.

    Moim zdaniem nie musisz ich o to pytać.

    > Znalazłem też firmę, która udostępnia takie informacje za pieniądze.

    Dziwne, ze ktoś chce pąłcić za coś, co jest za darmo.

    > Jednak strona, którą chcę stworzyć ma być raczej hobbistyczna
    > i początkowo skierowana tylko do znajomych, więc funduszy nie mam dużych.

    Podejrzewam, że spokojnie da się to za darmo zrobić. Po prostu gdzieś tam w
    opisie programu podaj, ze dane czerpie z Internetu z baz danych takich to a
    takich i po sprawie.