  • Data: 2007-02-03 18:13:38
    Temat: Re: Pobieranie danych z bazy Biblioteki Narodowej
    Od: Tomasz Wysocki <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:
    > Tu juz może być kłopot, bowiem o ile celem bazy danych biblioteki jest
    > po prostu propagowanie informacji, to baza danych sklepu jest ofertą.
    > Ale podejrzewam, że pod warunkiem podania źródła spokojnie pozwolą Ci
    > tego typu przeglądarkę do nich podłączyć.
    Znaczy się, to nie ma być do końca przeglądarka. Mam zamiar stworzyć
    serwis internetowy dotyczący książek, i jedną z funkcji będzie
    uzyskiwanie informacji na temat książki na podstawie ISBN. Dlatego baza
    danych Biblioteki Narodowej wydaje się najatrakcyjniejsza, bo oni tam
    mają w zasadzie 98% książek o jakie userzy będą "pytać". Dlatego, też po
    jednokrotnym pobraniu informacji o danej książce trafiały by one do
    mojej bazy, ze względów optymalizacyjnych.

    Szukam więc sensownej bazy danych, z której takie informacje mógłbym pobrać.

    Do Biblioteki Narodowej wysłałem email wczoraj. Mam nadzieję, że
    odpowiedzą i to pozytywnie.

    Znalazłem też firmę, która udostępnia takie informacje za pieniądze.
    Jednak strona, którą chcę stworzyć ma być raczej hobbistyczna
    i początkowo skierowana tylko do znajomych, więc funduszy nie mam dużych.

    --
    Pozdrawiam, Tomasz Wysocki