    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pobieraczek
    Date: Tue, 26 Feb 2013 00:56:48 +0100

    Użytkownik "Maciek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:512be89e$0$6583$9b4e6d93@newsspool3.arcor-onlin
    e.net...

    > Magiczne jest wiecej gdyz kont z tym emailem zalozylem dopiero w styczniu
    > tego roku a logowac mialem sie rzekomo 2011 .
    > Adres email jest w sieci w ogoszeniach dla kazdego widoczny moze stad
    > innych danych nie moga miec.maja.

    To masz argument w razie ewentualnej rozprawy :) Ale jeśli nie
    mają Twoich danych, to prawdopodobieństwo, że zrobią cokolwiek
    poza wysyłaniem maili, spada do zera. Tylko uważaj na to, co Witek
    napisał wcześniej - patrz niżej.

    W Polsce jest tak, że firma może dość łatwo uzyskać nakaz zapłaty
    przeciwko dowolnej osobie, gdyż sąd nie sprawdza dokładnie, czy są
    ku temu podstawy. Więc gdyby jednak mieli Twoje dane, to mogliby
    taki nakaz uzyskać. Ale sam nakaz nie ma jeszcze mocy wykonawczej.
    Pozwany otrzymuje nakaz (listownie) i ma 14 dni na zgłoszenie
    sprzeciwu. Jeśli tego nie zrobi - wówczas jest w czarnej dupie. Ale
    jeśli zgłosi sprzeciw (wystarczy samo oświadczenie, bez uzasadnienia),
    to nakaz trafia do kosza i pozywająca firma staje przed wyborem:
    albo odpuścić, albo odbyć "normalną" rozprawę, gdzie trzeba już
    przedstawić dowody inne niż dane z książki telefonicznej albo
    przypadkowy adres IP.

    Z tego co wiem, najgorsze co pobieraczek do tej pory robił, to wysyłanie
    zwykłych listów (tj. "niepoleconych"). Od sądów trzymają się z daleka
    - raczej nie z dobroci serca, a dlatego, że ich "baza klientów" wygląda
    tak, jak pokazuje Twój przykład.