  • Data: 2008-08-10 14:27:16
    Temat: Re: PoRD: Ustąpienie pierwszeństwa z własnej woli
    Od: "Maluch" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bibi" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:b56d977b-20fd-4ea8-b7a4-b2256469c6fb@x41g2000hs
    b.googlegroups.com...
    Nie rozumiem przeciwników wpuszczania szczerze wam powiem. Sytuacja u
    mnie przed rokiem: Droga wylotowa z miasta, krajowa, ruch b. duży, po
    jednym pasie w każdym z kierunków. Nawet w normalnych warunkach
    czasami muszę stać kilka minut żeby wyjechać z posesji. Remontowali tą
    drogę, w związku z czym wystawili światła, ruch wachadłowy. Od jakiejś
    7 do 19 jeden sznur samochodów, gdyby nikt mnie ( i innych
    mieszkańców) nie wpuścił nie mielibyśmy możliwości w tych godzinach
    wyjechać czy też wjechać na posesję. A oni i tak poruszali się 5km/h.
    Zgodnie z prawem nie można się nawet zatrzymać, bo (o zgrozo) wdłuż
    drogi poustawiano zakazy zatrzymywania się. Jak ktoś mądrze napisał
    prawo wszystkiego nie przewidzi.

    Dojazd do posesji nie jest skrzyżowaniem, ale nie o tym chciałem. Dlatego
    piszemy o zdrowym rozsądku, ponieważ są różne sytuacje. Tak jak opisujesz, w
    takiej sytuacji można jeszcze bardziej zwolnic i wpuścić jednego
    wyjeżdżającego. Natomiast jeżeli jest długi ciąg pojazdów chcących wyjechać
    z podporządkowanej, to wpuszczenie dwóch nie rozwiązuje sprawy, a wręcz
    przeciwnie tworzy drugi korek na drodze z pierwszeństwem. I tak jak nie jadą
    płynnie jedni, to i drudzy też. Nawet uprawnieni do kierowania ruchem mają
    kłopoty z rozładowaniem korków.
    --
    Maluch